Son Yazılar

Gerçek Zamanlı Yeni Yüz Yakalama Sistemi

7 sene önce

Industrial Light & Magic, BBC Click’in yeni bölümünde etkileyici hareket yakalama elbiseleri ve sahne tanıtımı yaptı. Yeni sistem ile stüdyoya gerçek zamanlı çıktı veren olağanüstü yüz yakalama sistemini yayınladıklarıda videodan görüyoruz. Yüz yakalama sisteminin asıl odak noktası yüz ve kayıt esnasında 3D sonucunu görebilme CG endüstrisi için büyük bir adımdır. Yönetmenler her karenin yüz ifadelerini […]

414 Adet Ücretsiz Hard Surface Paketi

7 sene önce

CG’nin farklı alanlarındaki birçok 3D sanatçı ve tasarımcı için sanatçı Andrew Averkin Hard Surface Kitbash 1 paketini Gumroad hesabında ücretsiz dağıtmaya başladı. Bu büyük kütüphane çarpıcı robotlar, bilimkurgu cihazları, silahlar veya başka herhangi bir mekanik şey oluşturmada kullanılabilen 414 tek nesneden ve 108 ağ grubundan oluşuyor. Paketin tanıtım videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz. Paketi indirmek için buraya tıklayın. […]

Animago’da 2017’nin En İyileri

7 sene önce

7-8 Eylül tarihlerinde Almanya Münih kentinde her yıl düzenlenen Animasyon Ödülleri ve Konferans programı Animago 2017 yılının en iyilerini açıkladı. CG sektörünün Oscarı sayılabilecek sayılı konferanslardan olan törenin en iyi sonuçlarına geçmeden önce aşağıdan bu yılın tanıtım fragmanını izleyelim. Bu yıl 11 kategoride dağıtılan ödüllere bir çok aday arasından en iyilerin hak ettiği ödüllerse şu […]

Game of Thrones’ta Çalışan Türk Tasarımcı

7 sene önce

Onur Can Çaylı Hacettepe Üniversitesi Grafik Tasarım bölümünden mezun olup, Amerika Birleşik Devletleri’nde 3D Konsept Tasarım ve Grafik yüksek lisansını tamamlayıp uzun yıllar Amerika’da büyük prodüksiyonlarda görev almış, kariyerini geliştirmiştir. Şimdilerde birçok Hollywood yapımında üstlendiği görevlerle kariyerinin doruk noktalarına ulaşan Çaylı Türkiye’ye geri dönmüş ve şu anda kendi fim projesiyle uğraşmakta ayrıca İstanbul Medya Akademisi’nde […]

Üst Seviye AMD ve Intel Sistem Tavsiyeleri

7 sene önce

Gerek ticari işler olsun gerekse sanatsal olarak alınan tek kare render ve animasyonlar için olsun render için üst seviye sistemlere duyulan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. İş istasyonu gibi çift işlemcili bir makine istememeniz durumunda ihtiyacımız olan tek işlemcide max çekirdek sayısı, güncel işlemci mimarisi ve yüksek frekans hızlı bir işlemcidir. Yeni nesil güçlü işlemciler […]

Rebusfarm’dan Redshift Render Desteği

7 sene önce

Uluslararası render servisi RebusFarm artık Redshift GPU render yazılımına da desteğe başladı. Lider render endüstrilerden biri olan RebusFarm Autodesk Maya 2014 – 2017 ve Autodesk 3ds Max 2014-2018 için Redshift desteği sunuyor. Beta aşamasında olan hizmet için Redshift’i kullanarak tüm işlerinizde RebusFarm ile % 50 indirimli sonuçlar elde edebilirsiniz.  

Arttırılmış Gerçeklik Şimdi Unity ve Unreal’de

7 sene önce

Daha önceden Unity de Vuforia ile yaptığımız AR teknolojisi Google’nin de el atmasıyla piyasa kızışmaya başladı. Unity 2017.2’nin yeni beta yapısını piyasaya sürdü ve Google’ın yeni artırılmış gerçeklik teknolojisi olan ARCore’ye destek ekledi. ARCore için Unreal Engine 4.18’de Ekim ortasında çıkaracağı yeni sürümünde desteğe başlayacak ama daha önce kullanmak isterseniz UE4 ARCore eklentisini de test […]

Oyun Devi Ubisoft’tan Yeni Yatırımlar

7 sene önce

Ubisoft, Fransız video oyun geliştiricisi ve yayımcısı firmadır. Kısmen(%20) Amerikalı Electronic Arts ile ortaktır, fakat yine de Electronic Arts firmasından bağımsız olarak çalışmaktadır. Şubat 2001’de Almanya merkezli Blue Byte Software şirketini satın alan firmanın 28 ülkede stüdyosu bulunmaktadır. Şirket önümüzdeki yıl Saguenay (Kanada-Quebec) şehrinde yeni stüdyo kuracaktır. Ubisoft ayrıca, bölgesel genişlemeyi sürdürmeyi ve 2027’de Quebec Eyaleti’nde bir başka stüdyoyu açmayı […]

Harun Kaymaz’dan Rebusfarm Gururu

7 sene önce

Harun Kaymaz’ın son yaptığı ‘Brown Bedroom’ isimli çalışması ile uluslararası render servisi Rebusfarm tarafından Eylül ayının en iyisi seçildi. Çalışmada 3ds Max ve V-Ray kullanan sanatçı çok ayrıntılı dokulardan cam nesnelerdeki ayrıntılı yansımalara kadar kalite kokan bir çalışma ortaya çıkarmış. Harun Kaymaz ayrıca teknik beceri ve geniş bilgi birikimini özel dersler halinde öğrencilerle de paylaşıyor. Sanatçının […]

Gerçek Zamanlı Sıvı Simülasyon Yazılımı

7 sene önce

SoHyeon Jeong tarafından makine öğrenme algoritmaları kullanılarak elde edilen en hızlı ve en istikrarlı fizik motoru olduğunu iddia eden yeni bir sıvı simülasyon yazılımı tanıtım videosu yayınlandı. Fizik motoru, yüzey üretimi ve gerçek zamanlı olarak oluşturma da dahil olmak üzere 10 milyon parçacığı simule edebiliyor. Videodaki simülasyon için kullanılan CUDA teknolojili tek bir Nvidia Pascal […]