Art of CGI  10 Kasım 2017   Ana Sayfa/Blog  

Hangi 3D Yazılımı Seçmeliyim?

6 sene önce

Bu sektöre meraklı herkesin hangi 3D yazılımı seçmeliyim sorusu bir defada olsa muhakkak  kafasını kurcalamıştır. Bu konuda hangi yazılım dilini kullanayım sorusuna paralel, sektörlerin çıkmaz sokaklarından biridir.

Aslında her şeyden önce 3D sektörünün hangi alanı ile ilgileniyorsunuz önce ona karar vermelisiniz. Mimari görselleştirme, görsel efekt, endüstriyel tasarım, oyun arayüz tasarımı, organik modelleme vs gibi alanlardan birini seçtiyseniz veya ben hepsine meraklıyım diyorsanız sektörlere göre bazı önerileri yazı sonuna ekledik. Şimdi biraz ayrıntılardan bahsedelim.

Ülkemizde bu konuda yazılmış  en ayrıntılı yazıdır. Bu yüzden biraz uzun gelebilir. Önceden uyaralım. 🙂

Önce şunu bilelim 3D ve CG Nedir?

Resmin veya animasyonun bilgisayardaki yazılımlar aracılığıyla üç boyutlu uzayda oluşturulmasıdır. Bu boşluğa 3D uzayı denir, genişlik, uzunluk ve yükseklikten oluşur. İngilizce üç boyut  three dimensions kısaca 3D olarak adlandırılır. 3D yerine zaman zaman CG (computer graphics – bilgisayar grafikleri) kısaltması kullanılır. CG bilgisayarda oluşturulmuş 3D veya 2D grafiklerin yerine de kullanılabilmektedir. Yine bizim konumuzla paralellik gösteren CGI (bilgisayar tarafından oluşturulmuş görüntü) filmlerdeki görsel efektlerin temelini oluşturmaktadır.

Tanımlamaları yaptıktan sonra 3D yazılımı seçmeden önce dikkat etmeniz gereken diğer hususlar şunlar:

  • Arayüz basitliği ve öğrenim kolaylığı
  • Eğitsel içerikler ve teknik desteği
  • 3. parti yazılım, plugin desteği ve pipeline entegrasyonu
  • Sektörde tercih ediliyor oluşu
  • Tasarımların karmaşıklığını kaldırabilme
  • Yazılımın satın alınabilme şekli, ücretinin makul olması

Aslen bir çok 3D yazılım ile istediğiniz her şeyi günümüzde yapabiliyoruz. Ama verimlilik ve maliyetler göz önüne alındığında farklı görevlerde, farklı yazılımlar birbirine üstünlük sağlar. Ama bize zamandan ne kadar tasarruf ettiriyor olması önemli bir konudur. Bir bakıma bu sorunun net bir cevabı yok.

Neyi Nasıl Yapacağınıza Karar Verdiniz mi?

Uzman birine “hangi 3D yazılımını seçmeliyim ?” diye sorduğunuzda size, kendi kullandığı yazılımın gayet iyi olduğunu söyleyecektir. Hatta ülkemizde bir çok kişinin aklına ilk gelen ve size önereceği 3ds Max olacaktır. Fakat mimari alan için özelleştirilmiş SketchUp’ı unutmamak veya motion design alanında sektör lideri Cinema 4D ile beraber, animasyon ve rig konularında Dünyada en çok tercih edilen yazılımı Maya göz ardı edilmemelidir.

Peki hem mimari hem animasyonu 3ds Max yapamaz mı? Diye soracak olursanız, yapar ama Cinema 4D’de yapar, Modo’da yapar. Yukarıda da belirttiğimiz gibi yapmasından ziyade bu programı öğrenince size katacağı artı değerler de çok önemlidir.

Hatta bu konuda şöyle bir örnek verelim. Dünyanın tanınmış en büyük 3D görselleştirme stüdyolarından MIR. Lightwave kullanmaktadır. Ama ülkemizde Lightwave kullanım oranı çok az olduğundan kendi işiniz haricinde iş arama sürecinde sıkıntı çekeceğiz aşikar. Yok ben kendi işimi yapacağım diyorsanız önemli olan müşterin önüne render edilmiş resim veya animasyonu koyabilmektir. Harcayacağınız zamanı göz önüne alarak hangi yazılımı tercih ettiğinizin pekte önemi yok.

Aşağıdan MIR. stüdyosuna ait bazı renderlara göz atabilirsiniz. İlk bakışta 3ds Max den hiç de farkı yok gibi.

Başka bir mevzuda şu: İngilizce gibi yabancı diliniz yoksa ülkemizde mesela Modo, Lightwave, Houdini için düzenli eğitim seti bulmanız imkansız. Ve Maya, Rhinoceros gibi diğer yazılımlar içinde çok kısıtlı türkçe kaynak mevcut. Öğrenme sürecine başlamadan önce bu konuyu da göz önüne almalısınız.

Burada ingilizce önemli rol oynuyor olsa da işin içine teknik terimler girdiği için basit İngilizce yetersiz kalacaktır. Özellikle Türkçe kaynağı az olan yazılımlar için sosyal medya gruplarında yazılanları anlayacak kadar da olsa öğrenmelisiniz. Gerektiğinde help dosyaları yardımıyla yazılım hakkında merak ettiğiniz bir çok konunun üstesinden gelirsiniz.

Herhangi bir 3D yazılımı öğrendiniz iş bitti mi? Tabi ki hayır. Bu sektörde her zaman gelişime hazır olmalısınız. Örneğin materyal hazırlarken eskitme dokuyu illaki Photoshop’ta boyayacağım diye tutturmanın bir anlamı yok. Bu konuda uzmanlaşmış Mari, Substance Painter, veya Quixel DDO tercih etmeniz size bambaşka dünyaların kapılarını aralayacaktır.

Ve son zamanlarda texture boyama, organik modelleme gibi alanlarda yıldızı iyice parlayan 3D Coat’a da bir bakmanızda fayda var.

Veya bu mimari animasyonun 80 MB boyutuyla ücretsiz 3D yazılım Blender ile yapıldığını söylesek muhtemelen şaşıracaksınız. Ve burada haberini yaptığımız Ajans 327 animasyon filmi tamamen Blender ile hazırlanmıştır.

Asıl olan programdan ziyade kişinin beceri ve yeteneğidir. Buda şu anlama geliyor, sadece 3D yazılım bilerek 3D artist olunmaz. Siz animasyonun 12 temel prensibini bilmeden Mayanın üstadı olsanız da kâr etmez. Aynen fontları, mizanpajı ve renk teorisini bilmeden grafik tasarımcı olamayacağınız gibi.

Ama önemli olan bu sektöre merakınız varsa bir yerlerden başlayın,gerisi zamanla gelir. Mesela bu yazıyı yazan ben Cinema 4D kullanıcı olarak 3ds Max’in arayüzüne alışmam ve C4D sahnelerini Max de render almam 15-20 gün gibi kısa bir süremi aldı.

3d yazılımdan ziyade 3D tasarımın mantığını öğrenmeniz sizin için her zaman daha faydalı olacaktır. Extrude, bevel, instance, primitive objeler, boole, chamfer, modifiyerler vs daha yüzlerce özellik ve terim programlar arasında ortak sadece arayüzde yerlerine aşina olmak önemli.

Fakat bir yazılıma başladıktan sonra belirli bir olgunluğa ulaşmadan farklı bir yazılıma geçmeniz size zaman kaybettirir ve ikisini yarım bilmek sizi uzman yapmaz. O zaman hangi yazılımla başlayacağınızı iyi seçmeniz gerekiyor. daha önemlisi kullanım amacınızı iyi seçmeniz gerekiyor.

Önerilere geçmeden şunu da belirtelim. Proje sunumlarınızda ortaya bir görsel veya animasyon çıkarmak için tabiki de bir render motoruna ihtiyacınız var. Yakında bu konu ile alakalı her şeyi açıklayan detaylı bir yazımız yayınlanacak. Ama aşağıdaki listeye en popüler bir kaçını ekledik.

Sektörlere Göre Bazı Yazılım, Oyun/Render Motoru ve Plugin Önerileri

3D Modelleme, Animasyon ve Render Yazılımları

  • SketchUp: Mimari görselleştirme düşünüyorsanız ilk terchiniz olmalı.
  • 3ds Max: Mimari ve oyun sektörüne girecekseniz, ülkemiz piyasasında en kolay iş bulabileceğiniz yazılımdır kendileri. Tabi ki 3ds Max’i sadece mimari ve oyun sektörüne hapsetmek doğru olmaz. Ama Apple bilgisayarlarda çalışan versiyonu henüz yoktur. Fakat oyun sektörü için Unity oyun motorunu tercih edecekseniz, Unity’nin Cinema 4D ile entegre çalıştığını da belirtelim.
  • Maya: Animasyon, sinema sektörü ve rigleme için ilk tercih edilmesi gereken yazılım. Veya bu konuda Cinema 4D öğrenin.
  • Softimage XSI: Animasyon, sinema sektörü ve efektler konusunda Autodesk’in Hooudini ile mücadele etmek için aldığı yazılımdır. Fakat 2015 yılı itibariyle firma Sofimage’ın güncellemesini durdurdu.
  • Cinema 4D: Reklam, yayıncılık ve hareketli grafiklere (motion graphic) ilginiz varsa ilk tercihiniz olmalı. 3ds Max veya Maya dada yapılır fakat yazılımın After Effect ve Illustrator ile entegrasyonu sizi bir adım öne geçirecektir. Mimari işlerinizde de çok tatmin edici sonuçlar elde etmeniz muhtemel yazılımlardan.
  • Houdini FX: Parametrik modelleme seçenekleri ile ünlü, görsel efektler, simülasyonlar, patlamalar vs konularda Hollywood’un gözdesidir. Tercihiniz yurt dışıysa eğer Maya ile beraber Houdini bilmeniz sizi asla ama asla işsiz bırakmaz.  
  • Blender: Arayüzü az karışık olsa da diğer tüm yazılımlar gibi modelleme, animasyon, rigleme ve render konularında uzman tamamen ücretsiz yazılım ile efsane çalışmalar yapacağınız aşikar.
  • Lightwave: Ülkemiz de pek popüler olmasa da diğer 3D yazılımlardan aşağı kalır yanı yoktur. Unity ile tam entegre çalışır.
  • Modo: Foundry firmasının satın almasıyla şaha kalkan, Subdivision Surface modelleme konusunda eline hiç bir yazılım su dökemez ve tüm 3D süreci yönetebileceğiniz kaliteli yazılımlardandır.
  • zBrush: Karakter, organik modelleme ayrıca 3D modellemede yapabileceğiniz Sculpt programları içerisinde en popüleri olanıdır.
  • Mudbox. zBrush’a alternatif Autodesk firmasının sculpt programıdır. 3D boyama özelliği zBrush’a göre oldukça gelişmiştir. Ama şunu da belirtelim Cinema 4D, Blender ve Modo’nun da kendi bünyesinde sculpt özelliği mevcut.
  • 3D Coat: Organik ve katı yüzey modelleme konusunda son zamanlarda yıldızı iyice parlayan 3D boyama konularında da uzman yazılım.

Render ve Oyun Motorları

  • 3D modellerinize kaplama atmak, ışık eklemek ve render için gerçek zamanlı yazılım çözümü KeyShot veya Marmoset Toolbag
  • Render motoru tercihi ise CPU için vRay, Corona, Arnold veya GPU için Octane, FStorm, Redshift piyasadaki popülerlik açısından ilk tercihiniz olmalı. Renderman, Clarisse FX, Maxwell, Physical Render, IRay, Indigo, FuryBall gibi başka alternatiflerde söz konusu tabi ki.
  • 3D/2D Oyun yapımı ile ilgileniyorsanız bir oyun motoru ve kodlama dili şart. Unreal Engine, Unity, Cry Engine veya gelişmekte olan Lumberyard. Bunlarla birlikte C# veya C++ kodlama dillerinden biri kesinlikle önerimizdir. Bu iki konudan yakında yayınlanacak yazımızda çok ayrıntılı bahsedeceğiz.

Mimari Animasyon, Yapı Bilgi Modellemesi ve Mühendislik Çözümleri

  • Lumion: Mimari animasyonlar için son sürümüyle adeta devrim yapmıştır. Son sürümüne göz atmak isterseniz haberimiz burada.
  • Twinmotion: Lumion’a sıkı alternarif olsada kütüphanesi o kadar gelişmiş değildir. Fakat Unreal oyun motorunun dinamiklerini bünyesine ekleyen son sürümüm bakmaya değer.
  • Lumen RT: Bu aralar popülaritesi düşse de doğrudan ArchiCAD, MicroStation, Revit, VUE, CityEngine ve SkethUp ile olan entegrasyonu da göz ardı edemeyeceğiniz gerçek zamanlı animasyon yazılımı.
  • Rhinoceros: Sanayi için 3B modelleme ve prototipleme için NURBS modellemenin üstadıdır. Ürün, takı tasarımı (kuyumculuk), gemi ve uçak mühendisliği sektörlerinin vazgeçilmezi konumundadır. Algoritmalar ile parametrik modeller oluşturabileceğiniz Grasshopper 3D bu yazılım ile tam entegre şekilde çalışmaktadır.
  • BIM: Yapı bilgi modellemesi yapacaksanız ArchiCAD, Allplan veya Revit ihtiyacınız olan 3 önemli yazılımdır. ArchiCAD ve Allplan’ın çatı şirketleri aynı olduğundan bunlarla birlikte Cinema 4D, Revit ile 3ds Max kullanmanız tavsiye edilir.
  • CAD/CAM/CAE gibi mühendislik çözümleri  gibi konulara merakınız varsa Solidworks veya Catia‘yı tercih edin. SpaceClaim‘de iyi bir alternatif olabilir. Tabi bu konularda sadece merak çözüm değil. Akademik bir eğitim alınması da bu konuda şart.

Eklenti, Efekt ve Simülasyon Yazılımları

  • Realflow: Houdiniye alternatif akışkan dinamikleri ve simülasyonlarında uzmandır. Cinema 4D ve Maya programlarına direk olarak simülasyon datalarını aktarabilirsiniz.
  • Phoenix FD: Akışkan, gaz, toz, su, patlama, ateş vs konularda uzman Chaos Group’a ait 3ds Max ve Maya’da kullanabileceğiniz alternatif simülasyon eklentisi.
  • FumeFX: 3ds Max ve Maya ile gerçekçi ateş, duman, patlamalar ve diğer gaz olaylarının simülasyonu ve işlenmesi için tasarlanmış güçlü bir akışkanlar dinamiği eklentisidir.
  • RayFire: 3ds Max arayüzünde kullanabileceğiniz kırılma, çatlama gibi simülasyonlar için idealdir.
  • BiFrost: Maya arayüzünde çalışan simüle edilmiş sıvı ve aerodinamik efektler oluşturabilen prosedürel simülasyon yazılımıdır. Ayrıca duman gibi sıvı gaz etkileri oluştubildiğinide belirtelim.
  • Krakatoa: Hacimsel parçacık oluşturma ve manipülasyon yapan 3ds Max, Maya ve C4D arayüzünde çalışan entegre bir yazılımdır. Özetle düşük konfigürasyonlu bilgisayarlarda bitirilmesi neredeyse imkansız olan projeleri çok daha kısa zamanda ve daha kolay biçimde Krakatoa ile tamamlayabilirsiniz.
  • Marvelous Designer: Kıyafet, yastık, yatağa ihtiyacınız varsa ve kumaş simülasyonları ilginizi çekiyorsa kullanmanız gereken yazılım
  • Topluluk (Crowd) Simülasyonları: İnsan hareketleri gibi konulara merakınız varsa diğer 3D yazılımlar ile entegre şekilde çalışan AXYZ, Golaem veya Miarmy tam size. Yapay zeka ile hesaplamaları yapan bu programlar Game of Thrones, Yüzüklerin Efendisi, Ant Man gibi yüzlerce filmde topluluk (crowd) simülasyonları için kullanılmakta.

Diğer 3D Yazılım Çözümleri

  • Motion Builder: Hareket yakalama teknolojilerine ilginiz varsa insan haraketlerindeki iskelet sistemini 3D modelde kullanmak isterseniz ilk tercihiniz olsun.
  • iClone: Microsoft Kinect ile beraber Motion Builder tarzı mocap işlerinizi halleden ayrıca gerçek zamanlı animasyon işlerinizde de kullanabileceğiniz alternatif bir yazılım. Oyun motorlarıyla olan entegrasyonunu da göz ardı etmeyin.
  • Topogun: zBrush’ta modeli yaptınız, bir baktınız retopolojiye ihtiyaç duydunuz. Ne yapacaksınız  tabi ki Topogun kullanacaksınız.
  • UVLayout: Düzgün topolojiye sahip modele texture giydirebilmek düzgün Unwrap haritasından geçer. Bir çok 3D program bu konuyu kendi bünyesinde çözse de bu konuda önerebileceğim işinin uzmanı bir yazılımdır.
  • Unfold3D: UVLayout’ alternatif modern arayüze sahip UV map çıkarma yazılımıdır.
  • Fuse: Adobe’ye ait hazır karakterler üzerinde oynayarak yeni 3D karakter modelleri hazırlayabilirsiniz. Daha sonra oluşturduğunuz modelleri Photoshop içerisinde pozlandırabilirsiniz.
  • Character Creator: iClone ve diğer 3B araçlarla gerçekçi görünümlü, animasyona hazır 3B insan karakterleri oluşturabilen ve oluşturulan modelleri pozlandırabilen Fuse’ye alternatif yazılımdır.
  • Substance Designer: Çok ayrıntılı materyaller hazırlamak için biçilmiş kaftan konumunda olan efsanedir kendileri.
  • World Machine: Arazi, yer, dağ, ova vs gibi doğa koşullarını prosedürel olarak oluşturan ve bunları dışa aktarabilen efsane.
  • VUE xStream: Son derece zengin dijital doğa ortamları, ağaçlar ve ormanlar üretmek için ideal yazılım. Avatar filmindeki orman sahnelerinin çoğu bu program ile yapıldığını da belirtelim
  • SpeedTree: Sadece ağaç, bitki yapmak istiyor, bunlara rüzgar etkisi ekleyip diğer 3D yazılım ve oyun motorlarında kullanmak istiyorsanız  tam size göre.
  • Plant Factory: Foto gerçekçi bitkiler oluşturmak için e-on firmasına ait SpeedTree alternatifi yazılım.
  • Xnormal ve Crazybump: Materyal kanallarında kullanmak için normal map hazırlarken en büyük yardımcınız olacak 2 yazılımdır. Ayrıca bu normal, bump ve displacement maplerinin ne olduğunu ayrıntılı şekilde buradaki yazımızda açıklamıştık.
  • DaVinci Resolve: Color grading ve color correction gibi konular ve renkler dünyasına meraklıysanız sektör lideri yazılımdır kendileri. Veya başka bir alternatif arıyorsanız Adobe Speedgrade
  • Substance Painter, MARI, Quixel Suite: 3D boyama, doku eskitme gibi konularda uzman farklı firmalar ait alternatifler
  • Nuke, Fusion veya After Effect: Dikey kurgu (compositing) işleri için biçilmiş kaftan konumunda farkllı firmalara ait alternatifler. Dikey kurgu nedir? diye merak ederseniz buraya bir bakın derim.
  • 3D yazılım olmasa da örneğin mimari renderlarınız için post sürecinde olmazsa olmazınız Photoshop’u bu listeye eklemeseydik ayıp olurdu.
  • Çalışma ortamınıza göre 3D yazılımlara pipeline geliştirmek, iş sürecini hızlandırmak ve scriptler de yazmak istiyorum diyorsanız Python programlama dili tam size göre.

Gördüğünüz gibi aklıma gelmeyenler olsa da aynı işi yapan birden çok yazılım mevcut. Burada popüler olanlardan 75 tanesinden kısa kısa bahsettik. Yukarıda anlattıklarımızdan sonra bilgi, becerilerinize göre ve de en önemlisi ne yapmaya karar verdiyseniz tercih sizin.

Ama şunu unutmayın render motoru bilmekle güzel render alınmaz. 3ds Max ile yapılan Modo ile de yapılır. Maya’da yapılan rig Cinema 4D’de de yapılır. Önemli olan işin mantığını kavramak ve bir yerlerden başlamak. Kalın sağlıcakla.

Yanlış veya eksik olduğunu düşündüğünüz bir bölüm varsa lütfen bu konunun altına yorum yaparak veya bize özel mesaj yazarak bildirebilirsiniz. Ve eğer beğendiyseniz sosyal hesaplarınızda paylaşmanız bizi çok mutlu edecektir.

 

İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?

Art of CGI Yazar Notu:

“Hangi 3D Yazılımı Seçmeliyim?” için 27 cevap

  1. Hakan dedi ki:

    Ben bu konuda kendimce ufak bir görüş belirtmek istiyorum. Oyun sektörü için 3ds max demişsiniz fakat, unity nin doğrudan c4d uzantısı desteği olduğunu bilmeden bunu demişsiniz sanıyorum. Yani Oyun sektörüne Unity oyun motoru ile girecek arkadaşlar için entegre çalışabilen tek program Cinema 4d dir. Bu tabi ki demek değil ki diğer programlar çalışmıyor. Hayır tabi ki çalışıyorlar fakat doğrudan çalışmadıkları için export ederken uzantı olarak fbx kullanmanız gerekmektedir.

  2. Nusret dedi ki:

    3d yazılımların prezantosyonu render motorlarıyla özdeş, render için keyshottan bahsetmenin yanında vraydan bahsetmek de yararlı olurdu.

    • The Art of CGI dedi ki:

      Tabi ki haklısınız Nusret bey render motorlarıyla ilgili ayrı uzun bir yazı yayınlayacağız yakında. Ama dediğiniz gibi listeye almakta fayda var.

  3. Jesse dedi ki:

    Map desteği için; Xnormal ya da Crazybump eklentileri dahil edilebilir.

  4. Orhan Alkan dedi ki:

    Eline sağlık güzel bilgilendirici bir yazı olmuş.Ülkemizde Blender programını dahada duyurabilmek adına bu programla ilgili geniş bir yazı çok hoş olur diye düşünüyorum .
    Ayrıca şu yorum sayfası yazıları silik gibi gözüküyor göz yorucu mümkünse siyah yazı rengi olsa çok güzel olur.

    • The Art of CGI dedi ki:

      Çok teşekkürler Orhan Abi. Yorum kısmı yazı rengini yazılımcıya ilettim. Ayrıca konunun uzmanı olarak Blender konusunda sizden bir yazı bekliyoruz 🙂

  5. Tektabanca dedi ki:

    Boştan yazılar yerine böyle değerli ve güzel bilgileri bizlerle paylaştığınız için çok teşekkürler emeğinize sağlık. Bu konularda ülke olarak ilerlemek ve güzel işlere imza atmak için böyle bilgilendirici içeriklere ihtiyacımız var ve o içeriklere bu sitede rastlıyorum

  6. Muhammet Taha Aydemir dedi ki:

    Karmaşık olan bu sürece başlamak istiyor idim fakat kafam karışıktı; sizin sayenizde neden bu kadar program var, ne işe yararlar öğrenmiş oldum. Bu makale ile ilk karşılaşmam bir buçuk sene önce oldu. O gün bugündür öğrenmek için çabalıyorum.
    Bazen Artstation ‘da uzmanların eserlerine ve kullandıkları programlara bakıyorum, gerçekten göz kamaştırıcı çıktılar (Render) alıyorlar. Benim siz üstatlardan beklediğim bu şekilde daha çok öğretici makaleler paylaşmanız adına. Çünkü ben bu makaleden ne kadar yararlandığımı bilemezsiniz. Herhangi bir programla başlamış olsa idim aklımda hep bir soru kalacaktı “Acaba bu program ile ne kadar ileriye gidebilirim?”. Sayenizde öğrendiğim programa güvenim, öğrenme hevesim arttı. Çünkü diğer programları biliyorsunuz, karşılaştırma videoları, makaleleri okuyorsunuz. Aklıma takılan birkaç soru mevcut belki sizler ile paylaşır isem makalelerinize konu olur. Bizde bu süreçten yararlanmış oluruz.
    “Gerçekçi Renderlar alabilmek için eklentiler veya sadece birkaç şeye odaklanmış programları kullanmak ne kadar önemli?
    Profesyonel olmak için şu konularda ve şuna odaklı eklenti veya programlarda uzmanlaşmış olunması gerekiyor?
    Bir 3D Render süreci nasıl işliyor; animasyon, oyun, görsel efekt de ayrı ayrı bir rehber yapmanız olası mı?”
    Temennim bu yorumumun bir yerlere ulaşması. Ulaşmasa da can sağolsun. Sizlere de her şey için teşekkür ederim.

    • Art of CGI dedi ki:

      Mesajınız için teşekkür ederiz. Elimizden geldiğince (elimden geldiğince) siteye içerik girmeye çalışıyorum. U proje gidebildiği yere kadar gidecek inşallah. Zamanla farklı makalelerde yayınlayacağız. Sevgiler, saygılar.

  7. Sculptor dedi ki:

    Heykeltraş ve ressam olarak , maya programından başlamam gerekiyor anladığım kadarı ile . Aslında yazınızı okumadan önce zbrush ın mesleğimde bana yardımcı olacağını düşünüyordum . Ama yazınızdan anladığım kadarıyla maya programı ile hem 3 boyutlu çalışmalar yapılabiyor hemde iş piyasasında mesleki karşılığı olan bir program . Doğrumu anlamışım . Teşekkür ederim bilgileriniz için .

    • Art of CGI dedi ki:

      Heykeltraş gibi oyma işi sanal ortamdaki adı sclupt olan bu işler için ideal olan zbrush ve mudbox’tır. Maya daha çok animasyon işleri ve o yaptığınız karaktere iskelet giydirip hareket vermek için.

  8. mtair dedi ki:

    Merhabalar. Modelleme türleri ile alakalı ekleme yapabilir misiniz? Örneğin x yazılımı nurbs destekliyor, y yazılımı nurbs ve poligon gibi. Yazılımlar arasında ki imkanı görmek daha iyi olacağı düşüncesindeyim.

  9. okuz dedi ki:

    Bu makaleyi güncellemeniz veya ikinci bir makale çıkarmanızı rica etsek. Gerçekten yararlı.

  10. adsız dedi ki:

    Makale için teşekkür ederim. Sizden bir ricam olacaktı. Programların çoğunu denedim. Genel anlamda kısayolları ve arayüzleri farklı da olsa kavramlar ve genel mantık aynı ilerliyor. Bu yüzden örneğin bevel, extrude gibi kavramları açıkladığınız bir makale görmek isterim. Şuan öğrenme aşamasındayım farklı kavramlar karşıma çıktığımda genel mantığını anlamak için baya bir çaba harcıyorum. En azından özet bilgiler ile verilmiş olsa hepimiz için çok fazla yararlı olacağını düşünüyorum.

    • Art of CGI dedi ki:

      İnanın vakit bulamıyorum. Tek başıma elimden geldiğince yetişebilirsem neden olmasın.

  11. Kaktüs dedi ki:

    İclone sadece alternatif olarak belirtilerek bayağı bir haksızlık yapıldığını düşünüyorum arkadaşlar.Her türlü objeyi barındıran çok geniş bir kütüphaneye sahiptir ve günümüzde kullanılan birçor 2D veya 3D formatları desteklediği içinde oldukça kullanışlıdır.Örneğin birkaç dakikada bir şehir kurabileceğiniz gibi, canlı insan veya hayvan karakterler ile yine bir kaç dakikada canlı klipler veya filmler oluşturabilirsiniz.

  12. Halil dedi ki:

    Çok derli toplu ve anlaşılır bir makale yazdığınız için kendi adıma çok teşekkür ederim. Oldukça aydınlatıcı bilgiler içeriyor. 20 yıldan fazladır C4d kullanıyorum. Bu süreç içinde Maya, 3ds max, Zbrush, Blender gibi yazılımları denemek istedim. Ama arayüz ve kullanım pratikliği açısından C4D’nin yanına yaklaşamıyorlar. Uygulamalardan iyi sonuç almak tamamen kullanıcının yetileri ile ilişkilidir.Görev yaptığım üniversitede seçmeli olarak yürüttüğüm derslerde., öğrencilerim (anlama ve ilgilerine göre) 5-6. haftalardan sonra C4D’de bir şeyler üretmeye başlıyorlar.
    Kendi adıma C4D’de modellemeye oldukça hakimim. Ancak Zbrush, Mudo hatta Blender’in Sculpt özelliğinin kullanıldığı işlere-video derslere baktığımda C4D’nin sculpt özelliği; detaylı ve büyük dosyalarda yetersiz gibi duruyor. Belkide donanım ile ilgili bir sorun olabilir. Özellikle Sculpt ile ilgili görüşlernizi merak ediyorum. Esen kalınız

    • Art of CGI dedi ki:

      Blender, C4D gibi yazılımların sculpt özelliklerini içlerinde barındırsalarda bu işde sektör lideri olan zBrush. Bu yadsınamaz bir gerçek. Aslında sculpt ile o kadar içli dışlı değilim Zbrush ve onun Autodesk tarafındaki alternatifi Mudbox bu iş için en ideal yazılımlar. C4D hepsini yapıyor ama daha çok motion desing ile ön plana çıkıyor. Özellikle son zamanlardaki dield yenilikleri ve mograph menüsü ile bu konuda piyasadaki hiç bir program eline su dökemez. Birde zbrush poligon sınırlaması olmadığı için kasma yapmıyor. Mudbox için özellikle Ian Spriggs adlı sanatçıyı zBrush için bir çok kişi mevcut ama ülkemizden Niyazi Selimoğlu, Sedat Açıklar ve Hossein Diba yı takip etmenizi öneririm.

  13. Hasan Demirci dedi ki:

    3D dünyasına ilgim çok fazla, Maya, 3D Max C4d programlarını internet üzerinden derslerini izledim ama henüz bir üretim yapamadım. Diğer programların bazısını hiç duymadım, bazısına da hiç bakmadım. Sketchup programında bazı işler yaptım kendim için, ahşap işleri ile de uğraşıyorum onlar için. Mesela bir bilgisayar maması yapacağım onu çizdim. Takı kutusu vs vs çiziyorum. Büyük İşler değil.
    Daha çok insan ve hayvan karakterleri, bir yerleşim yeri( daha çok köy yaşantısını andıran) oluşturup kısa; bir kaç dk lık da olsa animasyon yapmak istiyorum. Demem o ki benim bu düşünceme en uygun program hangisi.nokta atışı yapıp diğerleri ile zaman kaybetmeyim.
    Makale ve emeğiniz için çok teşekkür ederim.

  14. Art of CGI dedi ki:

    Maya, 3D Max C4d animasyon için bu 3 programda iş görür fazlasıyla. Ama dünyada animasyon alanında maya bir tık öndedir. Tabiki sadece rig ile olmaz animasyonu oluşturan karakter vs. bir sürü parametre var. Bunların kaplamasının hazırlanması, rig sonrası render alınması, render sonrası işlemler, sona hareketler için ses düzenlemesi falan sıfır seviyesindeyseniz bu farklı alanlarda olan uzmanlardan yardım alın.Tek başına altından kalkamazsınız.

  15. Didem dedi ki:

    Merhaba, çok güzel detaylı bir bilgilendirme yazısı olmuş teşekkür ederim. Ben grafik tasarımcı olma yolunda ilerliyorum ve aldığım kursta 3ds max de veriliyor fakat modellemeye karşı ilgim olmadığını farkettim ve zaten şu an bunun için gerekli ekipmanım da yok. Zaten tahmin ediyordum ama yazınızla beraber modelleme işinin apayrı bir dünya olduğundan emin olmuş oldum. Bir grafik tasarımcı ile 3d artist ayrı şeylermiş öğrendim 🙂

  16. Aykan dedi ki:

    Merhaba,

    Önceden İnşaat işleri yapan ama artık limited şirketinin dışında kalan bir insan olarak orta okul mezunu olmam hasebiyle de biraz zor bir sürece girdiğimi belirterek 3d modelleme, görselleştirme, post productıon aşamalarına ttukum olduğunu, bilgisayar donanımımın da çok uygun olduğunu düşünerek eğitim almak istiyorum.

    Fakat yılların yazılımları da var bu anlamda yeni çıkanlar da var.

    Ben şimdi başlangıç için mimarlık temel eğitimi ya da ”litaritürde mimarlık sektöründe ne gibi isimle geçiyor” bilemiyorum o şekilde bir başlangıç mı yapmam gerekir?

    Yoksa 3dmax ile direkt eğitimleri izlemeye başlamalı mıyım? Proje çizim noktasına hakim olmak sanırım çok daha önemli oluyor bu gibi süreçlerde. Her iş konusunda da bu şekilde gerçi ama yine de sizlerden bilgi almak istedim.

    * Sizce temel de olsa hangi mimari eğitimleri tamamlamam gerekir?
    * Autocad ile proje çizmeyi de öğrenmeli miyim?
    * Hangi eğitmenleri ve ekosistemleri değerlendirmemi önerirsiniz?
    * Navras akademi gibi oluşumlar mı yoksa çok daha uygun yerlerden online ya da fiziksel sınıflardan mı eğitim almam gerekir?

    Bu anlamda Türkiye’de araştırdığım kadarıyla güncel bir forum kültürü olan bir platform göremedim. Araştırmalar yaparken karşıma çıktınız ve bu güzel anlamlı yazı dolayısıyla okumuş da bulunarak sizlerden öneriler almak isterim.

    Konuyla ilgili önerileriniz beni çok mutlu eder. Şimdiden yazılar ve geri dönüşünüz için teşekkür ederim.

    • Art of CGI dedi ki:

      Bazı şartlardan dolayı siteyle yakından ilgilenemiyoruz Aykan bey. İnşat mühendisi olarak sektörün içindesiniz ve en azından statik kısmıyla ilgili bilginiz vardır ama görselleştirme daha çok mimari proje üzerinden ilerliyor. Proje çizmeyi bilmenize gerek yok çünkü çizseniz de imza yetkiniz olmayacak ve hangi arsaya ne kadar m2 proje yapılır TAKS, KAKS işleri falan proje yerine göre değişen olgular. Ama proje okumayı bilmek ilk yapmanız şey. Yani bir mimarın çizdiği projeyi A dan Z ye ayrıntılı anlamanız kat yükseklikleri üst katlarda çıkmalar peyzaj yerleşimleri vs terimleri okuyabilmeniz ve bunları anlayıp 3D ortama aktarabilmeniz gerekir.

      Sektör sürekli değişiyor ve yeni yazılımlar çıkıyor ama yine de bu yazı bir çok konuda işinizi görecektir yazılımları seçmek konusunda. Ayrıca yazıda da belirttiğim gibi önemli olan proje çizim mantığını kavramak önemli yazılımlar sadece biraz araç. Çalışma azminize göre online eğitimlerde işinizi görecektir (ben öyle yaptım) ve sertifikaya asla ihtiyacınız olmayacak herkes portfolyonuza bakar.

      Navras, İzzet Alşan, Serkan Çelik, İhsan Değirmenci, Ufuk Şen, Ufuk Pamuk, İlker Sezen gibi sektörde önde gelen eğitimciler alacağınız yazılıma ve paranıza göre size çok seviye atlatacaktır.
      Geç cevap için kusura bakmayın, site eskisi gibi ilk önceliğimiz değil, sadece bir hobi haline dönüştü.

Orhan Alkan için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir