Chaos, V-Ray 7 beta sürümünü kullanıma sundu. Gaussian splatting modellerinin işlenmesine yönelik yeni bir eklenti, bu sürümdeki en ilgi çekici yeni özellikler arasında yer alıyor. Sürümde ayrıca 3ds Max’te CPU render için yeni bir V-Ray Profiler da yer alıyor ve kullanıcılara render performansını daha ayrıntılı olarak değerlendirme olanağı sunuyor. Kullanıcılar güncellenmiş Scene Converter ve Bitmap Converter arayüzlerini daha kullanıcı dostu bulacaklar ve GeomScatter artık Chaos Scatter’a dışa aktarmaya izin veriyor. V-Ray armatürleri artık yeni aydınlatma kontrol seçenekleriyle destekleniyor.
Chaos Scatter’a dağıtım haritalarının eklenmesi ve kullanıcıların bir sahnedeki dağınık nesneleri boyamasına ve düzenlemesine olanak tanıyan bir Örnek Fırçası gibi bir dizi güncelleme yapıldı. Parlak, dikkat dağıtıcı artefaktları ortadan kaldırarak, son render kalitesini artıran yeni bir ateş böceği kaldırma algoritması eklendi.
V-Ray 7, şeffaf yüzeylerden yansıyan ve kırılan ışığın daha gerçekçi bir şekilde temsil edilmesini sağlayan ve uzun zamandır istenen bir özellik olan GPU render için ilk kostik desteğini ekliyor. Render kanalı çıkışı için “ayrı klasörler” ayarı ve gereksiz motor seçeneklerini gizleyen ve güncel olmayan ayarları ortadan kaldıran daha basitleştirilmiş bir arayüz gibi yeni özelliklerin yanı sıra, V-Ray GPU artık GPU’ya aktarılmadan önce bitmaplerin daha iyi işlenmesini sağlıyor.
Yeni bir Vinyet Katmanı ve serbest biçimli bölge oluşturma, V-Ray Kare Arabelleğinde yapılan iki geliştirmedir. Bağımsız V-Ray işleyiciden görüntüleri kaydederken dosya formatı seçenekleri üzerinde daha fazla kontrole sahip olmanın yanı sıra, kullanıcılar artık dosyaları doğrudan VFB’ye sürükleyip bırakabiliyor. VFB’deki diğer geliştirmeler arasında büyük görüntüler için geliştirilmiş performans, renk sapması etkileri üzerinde daha hassas kontrol ve kaydırıcılar için ince ve kademeli kaydırma kontrolleri yer alıyor. Daha hassas görüntü ayarlamaları için Eğriler katmanında yapılan geliştirmeler ve arama katmanlarında daha iyi renk alanı kullanımı artık arayüz tarafından desteklenmektedir.
V-Ray Lister’a bir geometri sekmesi ve geri alma özellikleri eklenerek kullanıcıların değişiklikleri izlemesi ve geri alması kolaylaştırıldı. Sahne yönetimi, dahil etme/hariç tutma seçenekleri için yeni bir sütunla geliştirildi ve iş akışları kaydırma, gezinme ve kullanılabilirlikle ilgili çok sayıda iyileştirmeyle kolaylaştırıldı.
Render başlangıç sürelerini optimize etmek için Chaos Scatter kullanıldı ve V-Ray Fur üretimi saçları daha hızlı render etmek için geliştirildi. GeomInstancer’ın geometri derlemesi artık çoklu iş parçacığı kullanıyor ve PNG, TIFF ve OpenEXR formatları gibi büyük bitmap dosyalarının işlenmesi artık bellek ve performansı artırıyor. Ayrıca, HDR görüntüler bu sürümde daha hızlı yükleniyor.
V-Ray 7’de çok sayıda platform ve mimari güncellemesi yer almaktadır. Yazılım artık Linux Arm64 sistemlerinde grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI) olmadan temel biçimde çalıştırılabilir ve Windows yapıları artık varsayılan olarak vc143 kullanmaktadır. Daha iyi denoising performansı için Optix 7.6 denoiser API entegre edilmiş ve QT minimal ve offscreen platformları için destek eklenmiştir. Ek olarak, kurulumlar sürümlü klasörlere taşındı ve USD desteği 0.23.11 sürümüne güncellendi.
Bunlara ek olarak, ışıklandırma ve proxy oluşturma sistemlerinde iyileştirmeler yapıldı. Örneğin, VRayProxy yükleme sürelerini iyileştirmek için bir önizleme geçersiz kılma önbelleği kullanılmıştır. Gauss splatting düğümleri için yoğunluk ve renk çarpanları eklendi ve V-Ray artık büyük Gauss splatting modellerini destekliyor. Bu sıçramaları daha hızlı işlemek için yazılıma optimizasyonlar eklenmiştir. VRaySun için varsayılan gölge eğilimi de diğer V-Ray ışıklarının davranışına daha iyi uyacak şekilde değiştirildi ve hem VRaySun hem de VRaySky artık gelişmiş bir PRG gökyüzü modeliyle birlikte geliyor.
V-Ray Lights’ta eksik parametrelerin eklenmesi, VRayLight’taki Decay rollout’u için canlandırılabilir parametrelerin etkinleştirilmesi ve VRayLuminaire’in V-Ray Lister’da farklı bir kategoride listelenmesi gibi değişiklikler yapıldı. Yazılımın bağımsız hacimsel örnekleme desteği sayesinde hacimsel efektlerle daha iyi kendi kendine aydınlatma ve sahne aydınlatması artık mümkün.
V-Ray’deki sahne dönüştürücü de tercihleri kaydetmek için yeniden tasarlandı ve Bitmap’ten VRayBitmap’e dönüştürücü gibi bazı eski özellikler artık gerekli olmadıkları yerlerde ortadan kaldırıldı.
Sahne aydınlatması üzerindeki kontrolü daha da geliştirmek için, vrayTransferAutoExposure() gibi yeni MaxScript işlevleri, kullanıcıların en son hesaplanan otomatik pozlama değerini belirli kameralara aktarmasını sağlar. Ayrıca, kriptomatte oluşturma daha doğru dosya adlandırma kurallarıyla geliştirilmiştir.
Yeni özelliklerin tümünü lsite halinde İngilizce oalrak görmek için BURAYA tıklayınız.
Haberin İngilizce versiyonu için sizi BURAYA alalım.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ