Art of CGI  10 Temmuz 2018   Ana Sayfa/Yazılım  

Gaea ile Kendi Erozyonunu Oluştur

6 yıl önce

Quadspinner firması, peyzaj modelleme ve prosedürel arazi oluşturma aracı Gaea’ye yönlendirilmiş erozyon araçlarını ekleyerek ön kullanım için piyasaya sürdü.

Doom gibi oyunlarda arazi üretmek için kullanılan yazılım Nike’ın Tendril tanıtım filmi için kullanıldı. Prosedürel peyzaj oluşturma araçlarındaki erozyon genellikle tüm alana uygulanır veya en iyi şekilde maskelenebilirken Gaea de erozyon etkilerini hassas ince ayarlamalar ve istedikleri yerlerde oluşturma becerisini ekledi.

Bu sürümde kullanıcının farklı erozyon tipleri boyamasına izin veren on iki yeni araç bulunmaktadır.

LandBreaker, genel amaçlı bozulma arazı
Kesici tarzı geniş akış çizgileri oluşturmak için akış çizgileri.
Toprak yatırımı aracı.
WideFlow uzun geniş akışlar yaratır
Güçlü kaya oymacılığı için Carver
Oyuklar için nazik akan sel yatakları oluşturma aracı
Küçük darbe delikleri için kilit noktaları
Kaya akışları oluşturmak için kayalar.
Kaotik toprak / kaya akışları için RoughFlow.
Yüzeylerin detaylandırılması ve pürüzlendirilmesi için pürüzlülük.
Yüzeysel çizikler oluşturmak için çizik.
Güçlü toprak akışı için tortul.

Araçlar üç moddan birinde kullanılabilir. Normal mod doğada beklediğiniz gibi davranır, erozyon malzemeyi araziden uzaklaştırır ve başka bir yere bırakır. İkinci mod, Sonsuz akış, arazide enkaz biriktirir, ancak onu herhangi bir yerden kaldırmaz. Son olarak, Erosive modu tersine, onu tekrar etmeden malzemeyi çıkarır.

Özetle bu yazılımı geniş arazi, ovalar ve kaya kütleleri oluşturmak için daha çok Environment Artist’lerin işinin fazlasıyla görecek World Machine alternatifi bir yazılım olarak düşünebilirsiniz. Ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Yazılım eski olsada bu eklenen yeni özellikler ile adından fazlaca söz ettirecek. Firmanın burada yazdığı blog yazısına da göz atabilirsiniz.

İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?

Art of CGI Yazar Notu:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir