Dünyanın en büyük 100 mimarlık şirketinden 61‘inin Lumion’u tercih ettiği günümüzde mimari görselleştirmenin animasyon alanıyla ilgilenenlerin yakından bildiği Lumion programı için FGA mimarlık 19-27 Ağustos tarihleri arası eğitim düzenliyor. Bu eğitim ile katılımcılar kısa süre içerisinde üst kalitede görseller ve animasyonlar oluşturabileceği yetileri kazandırmayı hedefleyen bir eğitimdir. 6 kişilik gruplara özel 4 saat x 4 […]
Birçok Holywood yapımında görev almış olan görsel efekt takım lideri yerli gururumuz Timuçin Özger 2017 FX reelini yayınladı. Şu anda MPC görsel efekt firması bünyesinde kreatif işlere imza atmayan devam eden sanatçının görev aldığı bazı filmler: Mummy, Ghost In The Shell, X-Men Apocalypse, The Expendables 3, Olympus Has Fallen…
Kabaca görsel manipülasyon, video işleme ve 3B modelleme diye üç ana gruba ayırdığımızda tasarım süreci aslında o kadar da karmaşık olmadığı hissini uyanıyor. Ancak fark hayal ettiklerimiz ve bunları doğru yazılımlarla uygulayabildiğimiz zaman ortaya çıkıyor. Kreatif sanat yönetmeni Şakir Yıldırım, öğretici unvanıyla Adobe’nin başlattığı Art Makers projesinde 3 sanatçıdan biri oldu. 26 Temmuz’da yayınlanan rehberle Şakir […]
Mimari görselleştirme ile uğraşan sanatçıların yakından tanıdığı V-Ray render motoru Unreal Engine 4 için geliyor. Konu hakkında .vrscene dosyasının UE4’e aktarılması, Sahnenin UE4’te oluşturulması, .vrscene dosyalarının dışa aktarımı ve lightmass’ı atlamak için VRayMtl materyali kullanılacağı gelen bilgiler arasında. Chaos Grubu’nun kurucularından Vlado Koylazov SIGGRAPH 2017’de Vray’i Unreal Engine 4‘e entegrasyonu hakkında güzel bir sunum yaptı.
Serbest çalışan 3D konsept CG sanatçısı Miloš Belanec Gumroad hesabında şimdilik 4 part halinde 47 farklı bedava texture paylaştı. Sanatçının üstteki “The Last Train Ride” isimli, yapımı 2 ay süren çalışmasında 2 ve 4 nolu paketlerdeki textureler ile hazırlandı. Foto gerçekçilikten ziyade sanatsal bir görselliğe önem veren sanatçının bu çalışması 22 milyon poligonlu bir sahne olup […]
Render, animasyon ve görselleştirme işleriyle uğraşan herkesin kafasına takılan en büyük sorulardan biride nasıl bir sistem kurmalıyım sorusudur. Bu aydan başlayarak ekonomik açıdan en ideal render bilgisayarı tavsiyelerini giriş, orta ve üst seviye sistemler olarak her ay sayfamızda bulabileceksiniz. Ekonomik durumunuza göre bu sistemlerden herhangi birini tercih etmeniz size uzun süre donanım sıkıntısı çektirmeyecektir. Render sistemleri […]
Masadaki çizikler, şişelerdeki tozlar ve pürüzler gibi bir çok ayrıntıya sahip bu mükemmel çalışma Vray sertifikasına sahip 3D sanatçı Farid Ghanbari tarafından yapıldı. Aydınlatma için pek çok referans ve gerçek ışık davranışını inceleyen sanatçının “Bottles of life” isimli çalışmasının yapım aşamalarını aşağıdan izleyebilirsiniz. Sanatçı Farid bu çalışmasıyla uluslar arası render servisi RebusFarmda Temmuz ayında ayın […]
Main Road Post stüdyosundan Mikhail Lesin’in Los Angeles’ta düzenlenen SIGGRAPH 2017 etkinlikleri kapsamında Attraction (Çekim) filmi için VFX aşamalarını derinlemesine açıklıyor. 1 yıl gibi bir sürede 50 kişilik bir ekiple CGI aşamalarının çoğunda Houdini ile çalışan ekip otantik bir şehir nasıl üretiriz, sonra yok ederiz gibi bir çok soruya cevap veriyor. Konuşmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz. […]
Belçika merkezli görselleştirme stüdyosu Studio Voxelz, yüksek sınıf mimari görselleştirme, ürün görselleştirme ve animasyon işi yapmaktadır. English Topic Summary Studio Voxelz, a Belgium-based visualization studio, is engaged in high-class architectural visualization, product visualization and animation. You can visit https://goo.gl/ZAaWgK for the 2017 architectural summer demoreeli of the company. Şirketin 2017 mimari yaz demoreeli aşağıdadır.
“Parkta ki Köpekbalığı” 2016’da Koreli bilimsel araştırma grubu KSPRI tarafından keşfedilen “Parco Pistris” adlı özel bir çilek türünün büyüme ve gelişme sürecini gözler önüne seren mükemmel CGI animasyondur. Bitki hakkında hayret verici gerçeklerin hepsini gösterecek ve yalnızca biyolojiye değil, daha geniş ve genç izleyicilere odaklanacak eğlenceli bir 3D animasyon izleyeceksiniz. Çilek türü hakkında daha fazla bilgi […]
Serbest çalışan kıdemli karekter artist Duc (Phil) Nguyen DC Comics Adalet Birliği filminde James Gordon karekterini canlandırcak olan JK Simmons’ı full CG olarak tasarladı. Bu çalışmada Zbrush programından başka dokular için Adobe Photoshop, saç için Ornatrix ve render için Maya/V-ray kullanıldı. English Topic Summary Duc (Phil) Nguyen, a freelance senior character artist, designed the character JK […]
Tamamı ücretsiz 3D yazılım Blender ile yapılan ve Hollandalı sanatçı Martin Lodewijk’in klasik çizgi roman serisi Ajan 327’ye dayanan üç dakika süren bu teaser videonun tek kelimeyle mükemmel. Blender, Açık kaynak kodlu muhtemelen yeni başlayanları korkutacak, kimilerine göre karmaşık bir arayüze sahip çok etkileyici bir 3D programdır. Animasyonu ayarlar kısmından Türkçe alt yazıyı aktif ederek […]