Cehennem Melekleri 3, Kod Adı: Olympus, X-Men: Apocalypse, Kabuktaki Hayalet, Mumya, Adalet Birliği gibi dünya çapında büyük bütçeli 10 dan fazla filmde çalışmış, şu an MPC firmasında FX Takım Lideri olarak görev yapan Timuçin Özger ile yaptığımız röportaja geçmeden sanatçının internet adresine buradan, vimeo hesabına buradan IMDB profiline de buradan ulaşabilirsiniz.
Öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için çok teşekkürler.
1- Dünya çapında ülkemiz adına gururlandığımız sayılı VFX artistlerdensiniz. Sizi tanımayan arkadaşlar için Timuçin Özger kimdir?
1980 İstanbul doğumluyum. 6 yaşımda Commodore 64 ile bilgisayar dünyasına girdim, 3D ile de ilk olarak abim eve karışık CD getirdiği zaman tanıştım. O zamanlar Wolfenstein 3D yeni popüler olmaya başlamıştı. Abimin getirdiği CD de 3Dr4 yazan bir klasör vardı. Sanırım 1995 yada 1996 idi.
Oyun yerine önüme 3D Studio Release 4 Ms Dos verisyonu çıktı. O günden beri merakım giderek arttı. 2010 yılına kadar apayrı bir meslekte idim ancak freelance tarzı işler ve tutoriallar ile hiç 3D den kopmadım. 2010 yılından beride stüdyolarda çalışmaktayım.
2- Amerika’ya gitme süreciniz ve sektördeki deneyimleriniz nelerdir?
2010 yılında Bulgaristan’da küçül bir firmada 3D Generalist olarak çalışmaya başladım. Sci-Fi Kanalının düşük bütçeli filmlerini yapıyorduk. 1 seneden biraz fazla orada 5 ile 6 tane filmde çalıştım. Ondan sonra yine Bulgaristan’da Worldwide FX adında başka bir firmada çalışmaya başladım. Bu firmada Olympus Has Fallen ve Expendables 3 gibi filmlerde 1.5 sene kadar çalıştım.
4 ayda Platige Image’de Tomek Bagisnki yönetmenliğinde ki Ambition adlı projede çalıştım freelancer olarak ve en sonunda 2015 Ocak ayında MPC Montreal’de Senior FX Artist olarak işe başladım.
Daha önce burada haberini yaptığımız sanatçıya ait FX reel çalışmasını aşağıdan izleyebilirisiniz.
3- Görsel efekt işleri ile ne zamandır uğraşıyorsunuz. Bulunduğunuz uzmanlığa ulaşmak için hangi aşamalardan geçtiniz?
Görsel Efekt ile amatör yıllarımı da sayar isem lise bittiğinden beri uğraşıyorum, oda aşağı yukarı 18 yıl yapıyor. Üniversite yıllarında kendi derslerim yerine görsel efekt öğrencilerinin derslerini yapardım, modelleme, dokulama vs. 2004 den 2009 a kadar sadece freelance yapabildim çünkü aile şirketinde çalışıyordum.
Şu andaki pozisyonuma gelene kadar yapmadığım iş kalmadı diyebilirim. Modelleme, dokulama, animasyon, rig kurulumu, roto, comp. Kullandığım programlar olarak da After Effects, Fusion, Nuke, Max, Maya, Houdini yani hepsi elimden geçti diyebilirim.
4- Bulunduğunuz şirkette hangi konumda çalışıyorsunuz, bizleri izlerken gururlandıran hangi filmlerde görev aldınız?
Şu anda MPC firmasının Montreal ofisinde Cross-Show FX Lead olarak çalışıyorum. Cross-Show FX pozisyonu, FX Lead pozisyonunun yanında biraz daha geniş bir sorumluluğa sahip. Tek bir proje yerine, genel olarak bütünn projelerin FX takımlarından sorumluyum. Yinede araya bazen kendime göre asil sahne işi ayarlayıp, yazılımlardan uzak kalmamaya dikkat ediyorum. IMBD ye gore 20 kadar filmde kredim var ama bunların 2 tanesi şimdilik benim favorim. X-Men: Apocalypse ve en son bitirdiğim proje Ghost in the Shell.
5- Görsel efekt sektöründe ne gibi uzmanlık alanları var. Kısaca hepsinden bahsede bilir misiniz?
Kısacaa özetlersek, ilk olarak
1)Matchmove , bu kısımda scanlerden dijital kameralar çıkarılıyor özel programlar ile.
2)Layout , matchmove’daki bilgilerde kullanılarak sahneler hazırlanıyor, assetler yerlerine konuyor, basit animasyon yapılıyor.
3)Animasyon, bu kısım sanırım kendini açıklıyor.
4)FX ve CFX , bu benim alanım, patlama, yanardağ, su vs gibi efektler bu kısımda hazırlanıyor, CFX ise creature FX yani, saç simülasyonu, elbise simülasyonu gibi konulara uzmanlaşan alan anlamında.
5)Işıkladırma ve Render, yukarıda hazırlanan her şey burada ışıklandırma surecinden geçiriliyor. Bu kısımda artık gölgeler, vs ekleniyor bizim yaptığımız efektlere yada karakterlere.
6)Comp, bütün bu yukarıda ki render edilen kısımlar comp departmanında bir araya getiriliyor.
Bu yukarıdakiler sadece işin artistik tarafı, Görsel efekt sektörüne girmek için illaki artist olmanıza da gerek yok. Kamera sonrası daha birçok bölüm var.
6- Görsel efekt konularına ilgi duyan arkadaşlar bu konularda uzman olmak için nasıl bir yol izlemeliler?
Maaşı diğer sektörlere nazaran iyi olmasına rağmen para için yapılacak bir meslek değildir. Çünkü çok mesaisi oluyor. E isi de severek yapmıyorsanız, çok başınız ağrıyacaktır.
Uzman konuma gelmek için önce iyi araştırma yapmanızı, nasıl iyi araştırma yapılır onu öğrenmek gerek. Bugün ancak karşılaştığımız sorunlardan birisi, birçok kişinin direk kısa yoldan bir efekt nasıl yapılır sorusudur. Dokümantasyon hiç okumuyoruz, hemen FB a gidip önce orada soruyoruz. Bence bu yanlış. Sadece tek program ile de olmuyor. Max in yanında Maya da öğrenin, After in yanında Nuke da öğrenin. FX yapacaksanız ve yurt dışında çalışmak istiyorsanız, Houdini ye ağırlık verin derim
7- Aktif olarak kullandığınız yazılımlar nelerdir? Bizlere bu konuda öğrenmemizi tavsiye ettiğiniz yazılımlar hangileri?
Aktif olarak Maya, Houdini ve Nuke kullanıyorum. Yazılım hangi konuda kendinizi geliştirmek istediğinize bağlı. Animasyon, Modelleme Işıklandırma vs. gibi islerde Maya biçilmiş kaftan. Ben Maya ile de efektler yaptım çok uzun süre. Ama 2010 dan dan beri Houdini kullanıyorum.
8- Houdini Türkiye gurubunu kurarak ülkemiz de bu konuları öğrenmek isteyen arkadaşlar için çok güzel bir adım attınız. Bu süreçte grup hakkında düşünceleriniz ve yol haritanız nedir?
Bir kaç arkadaş ile Messenger aracılığı ile yazışıyorduk, baktım trafik artmaya başladı, ben de full time çalıştığım için sorulara direk cevap veremiyordum. Dedik bir sayfa kuralım, soruları oraya koyalım, herke faydalansın. Türkiye’de Houdini yazılımı henüz popüler değil. Ancak kanımca çok hisli bir şekilde birçok programın yerine geçecek, en azından FX tarzı isler için. Houdini Türkiye sayfasıda yavaş yavaş büyüyecektir.
9- Görsel sesleme ile uğraşacak arkadaşların sizce nasıl bir PC donanımına ihtiyaçları var? Kişisel anlamda en çok hangi donanıma yatırı yapmalılar?
Görsel Efekt özellikle simülasyon ve render gerçekten bilgisayarı yoran işlemlerdir. Ancak bu işi öğrenmek için çok kuvvetli bir bilgisayara gerek yok. Ben simülasyon üzerine yoğunlaştığım için bu alandaki arkadaşlara bol çekirdekli ve en az 32 GB ramli makinalar tavsiye ediyorum. 7 yıldan sonra i7-2600K dan AMD 1950X e geçtim bir 7 yıl daha artık donanım güncellemem.
10- Yerel ve uluslararası arenada örnek aldığınız yakından takip ettiğiniz sanatçı veya sanatçılar kimledir?
Yabancı sektörde takip ettiğim isimler: Vitali Bulgarov, Mathieu Chardonnet, Igor Zanic Yerli sektörde takip ettiğim isimler: Volkan Kaçar, Emre Ekmekçi, Yiğit Köroğlu, Niyazi Selimoğlu
11- CG ve tasarım konularında takip ettiğiniz yerli ve uluslararası platformlar, dergiler, siteler hangileri?
cgsociety.com , sidefx.com, odforce.com
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ