NVIDIA Mental Ray render motorunun gelişimini dün itibariyle (20 Kasım 2017) durduracağını açıkladı. Bu tarihten itibaren tek başına render sürümü veya 3ds Max ve Maya eklentileri için yeni abonelik satın almak mümkün olmayacak.
NVIDIA geçen hafta abonelere gönderilen bir e-postada Mental Ray için yeni özelliklerin geliştirilmesine son verdiğini açıklamıştı. Ancak mevcut aboneler 2018 boyunca destek almaya devam edecekler. Ve başta CAD yazılımları olmak üzere Mental Ray’i yazılımlarına entegre eden geliştiriciler için destek 2020 yılına kadar sürecek.
QMC (Quasi Monte Carlo) gibi NVIDIA patentli bir ışık yolu izleme metodu olan OptiX ray ile birlikte GPU görüntüleme teknolojilerine ağırlık veren firma bundan sonra IRay üzerinde yoğunlaşacak. İlk etapta IRay için 3ds Max, Maya ve Rhino’ya yatırım yapacak.
Piyasaya çıktığı 1989 yılından beri ILM gibi bir çok öncü VFX firması tarafından ve Matrix gibi dünyaca ünlü bir çok filmde kullanılmıştı. Arnold ve V-Ray dahil daha yeni render motorları için örnek teşkil eden bir yazılım olan Mental Ray için artık yolun sonuna gelindi. Özellikle Autodesk firmasının Solid Angle (Arnold Render) firmasını satın alması ve yeni sürüm yazılımlarında Arnold renderi varsayılan olarak sunması Mental Ray için kaçınılmaz sonu hızlandırdı. NVIDIA firmasının bu süreç hakkında muhtemel sorulara cevap verdiği (İng) dokümanı buradan indirebilirsiniz.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ