2018 sürümünde 10 dan fazla yeni özelliğin olacağı kesinleşti. Ama Roosendaal yeni nesil üstün animasyon araçlarına sahip sürüm için bir animasyon ekibinin kurulacağını açıkladı.
Blender 2.80 sürümünde: Eevee PBR kalitesinde gerçek zamanlı oluşturucu (render motoru) listenin ilk sırasında yer alıyor. Işın izleme metoduyla çalışan Cycles render motoru ile Eevee’nin karşılaştırıldığı bu videoya isterseniz buradan bir göz atabilirsiniz. Ayrıca Eevee’nin yol haritasında saç ve parçacıklar için destek te var.
Geliştirme ekibi şimdi, eski Blender Dahili render motorunu yeni bir OpenGL tabanlı sistemle değiştirmenin ortaya çıkaracağı sorunları çözmek ile uğrşaşıyor. Eeevee yi biraz daha bekleyecek olsak ta Eevee’nin altyapısını oluşturacak olan yine Blender a ait fotogerçekçi olmayan render motoru FreeStyle‘in tüm kodlama işleri bitmiş durumda.
Şu anki geliştirme hedefleri arasında, microdisplacement desteği ve MARI gibi araçlar tarafından kullanılan UDIM UV düzen biçimi, animasyonlarda ki kumlanma sorunu çözümü (denoising) , IES ışıkları gibi konular da da geliştirmeler olacak.
Kullanıcı arabiriminde ki değişiklikler arasında yeni bir UI teması bulunuyor (henüz demo görüntüleri yok) ancak Roosendaal onu bu sene 1. çeyrekte bitirileceğini söylüyor. Blender 2.8’in kendisinde beklenen diğer değişiklikler arasında dahili oyun motorunun yazılımı ve Grease Pencil 2D animasyon araç seti güncellemeleri olacak.
Ayrıca yeni yazılım dışında, Blender Vakfı Ocak ayında özel bir toplantı planlıyor. Blender 2.80, güncelleme ilk kez açıklandığından beri birkaç kez ertelenmiş olsada 2018 yılının ikinci çeyreğinde bir beta sürümü için yetiştirilmeye çalışılacak.
Daha fazla ayrıntı için buradan buyurun.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ