Dün Bulgaristan’ın Sofya kentinde başlayan “Total Chaos” V-Ray Next olarak adlandırılan 3ds Max için V-Ray’ın yeni versiyonunun resmi lansmanı etkinliği tüm hızıyla devam ediyor. Konferans, iki gün süren görüşmeler ve uygulamalı atölye çalışmaları ile bugün son bulacak. Etkinlik mimari görselleştirme, otomotiv tasarımı, oyunlar ve görsel efektler gibi V-Ray kullanıldığı her sektörü kapsamaktadır.
Bildiğiniz üzere V-Ray bir sonraki sürümü V-Ray 4 olacak ve getireceği yenilikler şimdiden çokça konuşulmaya başlandı.
3ds Max için indirme işlemleri Salı günü yapılabileceği bilgisi verildi. Ve diğer yazılımlar için için V-Ray yıl sonuna kadar son kullanıcıya ulaşmış olacak. Bu sürümde dikkat çeken önemli özelliklerden ilki, ortam ışığının (Environment Light) 2-7 daha hızlı olacağı yönünde. Tabi ki bu hız göreceli ve sahne yoğunluğuna göre değişmekte. Ayrıca yeni GPU oluşturma teknolojisinin de (Real Time Rendering) 2 kat daha hızlı olacağı bizzat şirketin CTO su Vlado Koylazov tarafından açıklandı.
Bu yeni sürümde AI (Yapay Zeka) ve Makine Öğrenimi konusunda da iyileştirmeler olacak. Adaptive Dome Lights (ADL) gibi özelliklerle bir sonraki seviyeye ilerlendi. Aynı şekilde, makine öğrenimi belirli bir problem hakkında öğrenilenlere dayanarak seçimler yapar ve V-Ray, bir sahneyi oluştururken analiz etmek için öğrenme tekniklerini benimser.
Bu şu demek. ADL pencereler ve açıklıklarda tavan pencereleri kurma ihtiyacını ortadan kaldırmakta ve iç mekanlar için faydalı olmaktadır. Makine öğrenmesine dayalı olarak pencereden giren ışığın otomatik olarak ortam yayılması hesaplanmakta, ekstradan bir açıklığa ihtiyaç duyulmamaktadır.
ADL ile artık ışık portallarına ihtiyaç kalmayacak.
Otomatik kamera ayarları bu sürümdeki ikinci büyük atılım olacak. Otomatik Pozlama, Otomatik Beyaz Dengesi ve basitleştirilmiş bir kullanıcı arayüzü gibi nokta vuruşlu sürelerle V-Ray Fiziksel Kamerasına gelen sahne optimizasyonları tüm kullanıcıların beğeneceği aşikar.
Sistem sahneyi, bir fotoğraf çekerken akıllı telefonun çalıştığı şekilde çözer. Değerleri manuel olarak girebilmenize rağmen, otomatik araçlar yalnızca doğru sonucu öngörmekle kalmaz, aynı zamanda bilgisayar gücünü göründüğü yere odaklayarak render ışınlarını da azaltır.
V-Ray 3.x’te, kullanıcı bir görüntüyü belirli bir noktaya kadar görüntülemesine izin veren ve daha sonra V-Işını sahneyle ilgili bildiklerine göre ifade etmesine izin veren denatüre (denoiser) çözümünü tanıtmıştı. Önceden öğrenilmiş olan bu bilgiyi kullanmak yeni makine öğreniminin (ML) temelini oluşturuyor. V-Ray’da, ML, nöral bir ağ kullanarak çeşitli işleme problemlerinin çözülmesine yardımcı olmak için ışık önbelleği geçişi sırasında öğrenilen verileri kullanabilir. Sinir ağını binlerce farklı gürültülü işleyiciyi temiz nihai sürümlerle birlikte besleyerek, bu görüntü verisini kullanarak gürültü sorununun nasıl çözüleceğini öğrenebilir ve ardından çözümü diğer durumlara uygulayabilir.
Daha da Hızlı GPU Render Çözümleri
V-Ray RT çekirdek yapısının yeniden tasarlanması sayesinde V-Ray GPU, etkileşimli ve üretken işler arasında yüksek performanslı bir hız ve doğruluktan oluşan ikili bir karışım sunuyor. Yeniden tasarlama, geliştiricilerin performansa etki etmeden yeni özellikleri bir araya getirmelerini sağlayacak. Örneğin, V-Ray GPU, NVIDIA’nın yeni Quadro GV100’de (GTC’de 6 hafta önce tanıtılan Volta GPU Architecture) yüzde 47 daha hızlı çalışıyor.
Bu, Chaos Grubunun NVIDIA’nın RTX teknolojisini kullanabileceği anlamına geliyor. RTX, Volta GPU’larda ışın izleme için son derece optimize edilmiş yeni bir metodtur. (Işın izleme ise bildiğimiz render işleminin algoritmasına dayanan bir yöntem.)
Yeni V-Ray GPU Next, ADL’ler, otomatik pozlama ve beyaz dengesi ve sis, saç şekillendirici, vb. Gibi yeni özellikleri destekleyen özel bir arayüze sahip yep yeni bir render motoru olacak.
Yeni Nesil Saç Malzemesi
Yeni Fiziksel Saç Malzemesi, doğru vurgularla daha gerçekçi görünümlü saçlar üretir. Disney Research tarafından üretilen bir makaleyi hazırlayan Chaos Group, bir kaç sürgüye varan bir görünüm geliştirdi ve bu da sanatçılara parlaklık, yumuşaklık, rastgelelik ve daha fazlası üzerinde tam bir kontrole sahip oldu. Kullanımı kolay melanin kontrolleri, sarışından kızılkaya kadar herhangi bir renkte hızlıca üretim yapılabiliyor.
Şimdilik Sadece Max için Yeni Bir Özellik: Isı Haritaları
Mimari ve iç tasarım kullanıcıları için, Chaos grubu, Mental Ray Autodesk müşterileri tarafından sıklıkla kullanılan Işık Analizi adlı bir özellik geliştirdi. Entegre aydınlatma analiz araçları, kullanıcıların sahnede parlaklık seviyelerini eşleştirmelerine izin verir, “böylece, mimari kullanıcılar için oldukça önemli olan ısı haritaları ve göreceli en büyük değerler gibi şeyler üretilebilir”.
Chaos Grubunun evi olan Sofya’da ki etkinliğe 900 katılımcının katılması bekleniyor. Etkinliğin tamamı İngilizce olarak sunulmakta ve eğer bu işe yararsa, şirket önümüzdeki yıl Prag’dan başlayarak Avrupa’yı dolaşmayı düşünebilir.
Etkinlik hakkında ayrıntılı bilgi burada. Site devamlılığı açısından konu ile ilgili Türkiye’deki ilk ve tek içerik olan haberi beğendiyseniz sosyal medya hesaplarınızda paylaşmayı unutmayın. 🙂
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ