Geliştirici MAXON’un Cinema 4D yazılımının son sürümü R20 yenilenen çekirdek yapısı ile sizlerle. Ve bu sürümde çok önemli değişiklik ve yenilikler var. Cinema 4D R20, Siggraph 2018’de canlı olarak tanıtılacak. Nick, Chris ve Chad’den (Greyscalegorilla ekibi) yenilikleri öğrenmek için MAXON Cinema 4D standında sizlerle olacak. Bizim gibi etkinliğe katılamayacak olanlar için 14-16 Ağustos tarihleri arasında c4dlive.com adresinden canlı yayını izleyebilirsiniz.
Cinema 4D R20 Eylül ayında çıkacak. Daha fazla ayrıntılı bilgiye yazılımın sürüm notlarının yer aldığı buradaki yazıya göz atabilirsiniz.
Cinema 4D R20, düğüm tabanlı materyaller, hacim modelleme, güçlü CAD içe aktarma ve Fields dahil MoGraph araç setinde çarpıcı değişiklikler gibi yeni özellikler sunuyor. Aşağıdan yeni sürüm ile ilgili sneak peak videosunu izleyebilirsiniz.
Bu sürüm ile ilgili diğer tüm özelliklerin detaylı anlatıldığı Cineversity üzerinde ücretsiz eğitime buradan göz atabilirsiniz.
Düğüm Tabanlı Malzemeler (Node-Based Materials)
Cinema 4D R20, düğüm tabanlı bir materyal editörü ekleyerek, sanatçıların karmaşık gölgelendiricileri görselleştirmesini ve daha kolay düzenleme için birden çok kanaldaki haritaları yeniden kullanmasını kolaylaştırıyor. “Uber Material” adı verilen yeni bir jenerik malzeme de dahil olmak üzere, 150’den fazla arama yapılabilen düğümler, en yaygın amaçlar için kullanılabilmesi için tasarlanan basitleştirilmiş kullanımı kolay bir materyaltir.
Alan (Field)
Falloffs, basit şekillere dayalı bir efekt ayarlamanıza izin verir. Yepyeni alanlar, bu şekilleri katmanlaştırmanıza, bunları birden çok efekte ve daha fazlasına bağlamanıza olanak tanır. Bir alan kullanarak, MoGraph Effectors, Deformer, Vertex Map veya Selection tag dahil olmak üzere bir efektin gücünü kontrol edebilirsiniz. Çeşitli Alan türleri, basit şekillerden, gölgelendiricilere veya seslere, standart karıştırma modları ile katmanlanabilen ve gruplandırılmış nesneler ve formüller içerir.
CAD Dosyalarını İçe Aktarma (CAD Import)
R20 nesneler, splinelar, örnekler ve hiyerarşiler dahil Solidworks, STEP, Catia, JT ve IGES dosyalarını içe aktarma yeteneğini ekler. NURBS verileri, kullanıcının nesnenin boyutuna göre detay seviyesini ayarlamasına izin veren ölçek tabanlı bir arayüz kullanarak onu çokgen geometriye dönüştürmek için tesselated edilir. Geometriye ek olarak, CAD dosyasındaki ekran renkleri ve materyalleri de korunur.
Hacimsel Modelleme (Volume Modelling)
Yeni hacimsel modelleme araç seti, kullanıcının Boole tipi işlemleri kullanarak şekiller ekleyip çıkararak veya sesleri ve yeni MoGraph Alanlarını gerçek geometriye dönüştürerek animasyonlu büyüyen efektler oluşturarak model oluşturmasını sağlar. Bu yeni özellikler, yeni OpenVDB tabanlı Volume Builder ve Mesher araçlarını kullanarak, nesne oluşturmanın yeni bir yöntemini oluşturur. Sonuçlar, voksel değiştiriciler kullanılarak düzeltilebilir veya yeniden şekillendirilebilir veya VDB remeshing kullanılarak topolojik hale getirilebilir ve heykel araç seti kullanılarak düzenlenebilir. Bu özellik çok konuşulacağa benziyor.
Pro Render geliştirmeleri (Pro Render improvements)
Cinema 4D’nin Pro-Render uygulaması, basit bir alt-yüzey dağıtma gölgelendiricisi, basit PSR animasyonu için doğrusal hareket bulanıklığı ve GPU ile render oluşturmalarında ana dokuların dışında bazı iyileştirmeler de gelmektedir.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ