Video aslında geçen ay yayınlandı, ancak ekip yeni tam donanımlı geliştiricisini destekleyecek kadar yeterli Patreon finansmanı sağladıklarını açıkladı.
Sanatçılar için: yeni 3D render motoru, 2D soft gölgeler, GPU hızlandırmalı parçacıklar ve yeni bir ses motoru ile gelecek olan bu sürüm ilk başlarda başlangıçta Arjantinli oyun geliştiricisi Okam Studio‘da kendisi geliştirmişi ve 2014’te açık kaynak yapılmıştır.
3.0 güncellemesi, fiziksel açıdan gölgeleme, ekran alanı yansımaları ve gerçek zamanlı GI gibi daha gelişmiş özelliklere sahip bu yeni sürüm BSDF‘nin [fiziksel modelleme için ayrıca bir dizi DCC aracında kullanılan gölgeleme modeli] sunacak ilk motor” olarak tanımlıyor.
Güncelleme ayrıca, Godot’un post-processing yeteneklerini de geliştirerek multi-stage bloom ve glow effects özelliklerini ekledi.
Diğer iyileştirmeler, yukarıdaki videoda 01: 35’de görebileceğiniz çekici “2D soft gölgeleri” ve “milyonlarca parçacığı” destekleyebilen bir GPU hızlandırmalı 2D / 3D parçacık sistemini içeriyor.
Programcılar için: C# desteği, geliştirilmiş HTML5 ile dışa aktarma ve VR desteği ile yeni bir görsel komut dosyası sistemi olan VisualScript de destekleniyor. Çok oyunculu oyunlar için yeni bir üst düzey ağ API’sı ve AR için bu sürümle birlikte desteklenmeye başlandı.
Yukarıda listelenen özelliklerin yanı sıra, sürüm, endüstri standardı Bullet fizik kütüphanesi için destek sunuyor. Güncelleme ayrıca Godot’u glTF 2.0‘ı destekleyen ilk araçlardan biri haline getiriyor.
Diğer değişiklikler ve güncellemeler hakkında burada yazılmış blog yazısı bu konu hakkında sizi daha fazla aydınlatabilir. Godot 3.0 oyun motorunu 32-bit ve 64-bit Windows, Linux ve OS X için kullanılabilir olduğunu unutmayın 🙂 sağlıcakla kalın.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ