Son zamanlarda oyun sektörü popülerliğinin artmış olması su götürmez bir gerçek. Oyun geliştirene devletimizin KDV’yi kaldırmasından sonra sektör dahada canlanacak.
Eğer sizde oyun geliştirmeye ilgi duyuyorsanız nereden başlamalıyım diye kafanız karışıksa burada bilgilendirici bir yazı yayınlamıştık. Aşağıdan Freelancer Artist ve Oyun Geliştirici Bahtiyar Ardin tarafından hazırlanan oyun karakterinin nasıl hazırlanacağı teknik anlatımı size bu konuda yardımcı olacaktır.
Photoshop’ta başlayan eskiz çalışmasından dolayı sculpt yazılımlarının babası konumunda ZBrush ile devam eden karaktere (Mag-iceman) daha sonra Marvelous yazılımı ile elbise giydiriliyor. 3D boyama yazılımı Substance ile de buz kısımları boyananan karakter daha sonra Maya ile riglenerek son hale getiriliyor. Aslen bu konularda Generalist olmak önemli yada bir ekip ile çalışmakda mantıklı.
Oyun karakterinde ayrıca dikkat edilmesi gereken en önemli kavramlardan biride low-poly mantığıdır. Çünkü 15-20 milyon poligondan ortalama bir karakteri hiçbir oyun motorunda kullanamazsınız. O yüzden retopo kavramına da hakim olmalı ve bake texture işlemleri aşırı derece de önem vermelisiniz.
Karakter bitince tabi herşey bitmiyor. Daha bunun oyun motoru kısmı ve C++, C# yazılım dillerini yada Unreal üzerinde ki Blueprint ile görsel programlama olaylarına dalmanız gerekecek. Kısacası göründüğü kadar basit olmayan bu olaylara ilginiz varsa yine de bir yerlerden başlamak gerek.
Sanatçının Artstation profiline buradan Youtube sayfasına da buradan ulaşarak destek olabilirsiniz.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
Çok güzel bir uygulama
cok iyi bir uygulama
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ