Mimari görselleştirme uzmanı ve İç Mimar Serkan Günal’ın yaptığı bir çok çalışması ile yerli ve yabancı bir çok sitede binlerce beğeni almış ve galerilere girmiştir. Kendisiyle yaptığımız röportaja geçmeden önce sanatçıya buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca buradan da behance sayfasında yaptığı diğer çalışmalara göz atabilirsiniz.
Her şeyden önce, bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederiz.
1- Sizi tanımayan arkadaşlar için Serkan Günal kimdir?
1978 yılında istanbul’da doğdum. 1999 Kocaeli üniversitesi MYO inşaat bölümü ve 2004 senesinde Maltepe Üniversitesi İçmimarlık Bölümünden yarı burslu mezun oldum. Tüm okul hayatım boyunca iş hayatında olduğum için takribi 17 senedir sektördeyim. FastandFine CGI Studio olarak İç mimarlık, 3D görselleştirme ve animasyon hizmetleri vermekteyim.
2- CG ve 3D sektörünün daha çok hangi alanı ile ilgilisiniz?
Ticari olarak iç mimari ve mimari işler yapmaktayım.Ama mutlu olduğum çalışmalar içinde duygu barındıran çalışmalardır.İçinde estetik kaygı barındıran işler hem ruhumu hem gözümü beslemektedir.
3- Yeni bir çalışmaya başladığınızda, ilerleyiş aşamalarınız nedir?
Yeni bir projede modellenecek alanların en büyüğünden en küçüğüne nasıl modellemem gerektiğini kafamda oluşturur hızla ortaya çıkartırım, işin büyük kısmı tamamlandığında geri kalan aşamalarda acele etmeden itina ile işlerim.
Aşağıdan sanatçının son yaptığı “Son Nefesinizde Neyi Düşünürsünüz” adlı çalışmasını inceleyebilirsiniz.
4- Bilgisayar grafikleri ile ne zamandır uğraşıyorsunuz, bu süreçteki deneyimleriniz nelerdir?
1999 yılında inşaat bölümünü bitirdiğimde içmimarlık okumak istediğimi ve çizim yapmamın benim hayatımın bir parçası olması gerektiğini anladım çünkü çizmeyi sevdim,içmimarlığı okurken de hem ciddi projelerde 3D görselleştirme yapıyordum hemde başarılı bir okul hayatım oldu ve yarı burslu bir şekilde tamamladım.
Mezuniyetimden kısa bir süre sonra bu mesleği kendi evimden yapmamın hep performans açısından(Gece gündüz rahat çalışabilmek) hemde kazanç açısından benim için en doğru yol olduğuna karar verdim ve hala da devam etmekteyim. Mutluyum…
5- 3D sektöründe Freelance çalışmış biri olarak, bu alanda çalışacak kişilere tavsiyeleriniz nedir?
Freelance çalışan biri olarak tavsiyem kendinize güvenin iyiyseniz zaten çevre kendiliğinden oluşmakta , işleri de hakkıyla teslim ettiğiniz sürece bu sektörde iyi kazanmamanız için hiç bir sebep yoktur. Fakat yeterli tecrübeniz olmadığı takdirde uzunca bir süre işlerin gelmemesi muhtemeldir bu da sizleri maddi olarak etkileyecektir.
O yüzden kendinizi geliştirin bol bol pratik yapın, her şeyi modellemeye çalışın her ortamı, ışığı sahnelerinizde yaratmaya çalışın, gözlem yapın, iş olmasa dahi bunu kendinize hobi edinin. Emin olun mutlu şekilde yapılmış işlerden mutlu sonuçlar doğacaktır.
6- Tasarımlarınız da aktif olarak kullandığınız ve öğrenmeyi düşündüğünüz yazılımlar nelerdir?
1997 senesinde Autocad’le başladım daha sonra 3ds Max, Rhinoceros, Photoshop, After Effect, Octanerender, Unreal Engine, Substance Painter
7- Göze hitap eden, kaliteli render almanın püf noktaları nelerdir?
İster ticari ister keyfi işler yapın mutlaka projenizde izleyenin dikkatini çekecek belki bir obje, belki bir duygu ,farklı bir renk yani kalbinizden birşeyler katmalısınız. Bu onların projenizde ki detaylara ulaşmasını belki de geri dönüp tekrar bakmasını sağlayacaktır.
8- Yerli ve uluslararası arenada aldığınız ödüller nelerdir?
Üniversite zamanında Uluslar Arası Trienalde işlerim sergilenmişti üniversiteyi temsil etmiştim. Daha sonra ne işlerimi paylaştım ne de bir yerlere gönderdim. Son zamanlarda VWartClub ta işlerim galerilerde mevcut hatta çamurlu Mercedes cip sahnem 1150 beğeni almış dünyanın bir çok yerinden insanların övgüleri beğenileri sizlerin motivasyonunuzu artırıyor.
9- Şu an aktif olarak kullandığınız PC donanımı nedir? Render almak için gelişmekte olan GPU render teknolojileri hakkındaki düşünceleriniz nedir?
Şuanda i7 3930k, 32gb ram, 3 adet GTX Titan kullanmaktayım.Octane ile Gpu render aldığım için bu sistem şuanda ihtiyacımı karşılamakta zamanla upgrade edeceğim fakat yeni gelişmeler tüm render motorlarının denoiser çalışmaları renderları hızlandırmakta belkide çok büyük bütçeli sistemlere gerek bile kalmayacak gibi görünüyor. Zamanla göreceğiz…
10- CG ve tasarım konularında takip ettiğiniz online platformlar, siteler, facebook grupları hangileri? Ayrıca ART of CGI sitemiz hakkındaki düşünceleriniz nedir?
CGAwards, Cgrecord, 3D Total, 3D society. Sitenizin şimdilik başarılı olduğunu düşünüyorum. Yeni çıkan programlar, versiyonlar, olaylar hepsini sitenizde görmek doğru yolda olduğunuzu gösteriyor çalışmalara devam…
11- Ülkemiz CG ve 3D sektörü hakkındaki düşünceleriniz nedir?
Ülkemizde malesef iş verenin istekleri, sabırsızlığı, tavırları, egoları yüzünden ticari işlerde mutlu olmak çok zor. Çok kısa sürede istenen çalışmalar animasyonlar müşterinizi tatmin etse de kazanç sağlasanız bile sergilemeye utanacağınız işler bile çıkmaktadır. Bu bizler için çok üzücü bir durumdur. Çünkü sanat yapan insanlara siz onların duygularını birikimlerini ortaya koymasına fırsat vermezseniz sanattan uzak donuk işler çıkmaktadır. Ülkemizde maalesef bu müşteri tipleri sayesinde böyle de devam edecek gibi görünüyor…
12- Sizce mükemmel render ve ışık ayarı için püf noktası nedir? (İroni)
Bence mükemmel render ya da ışık ayarı diye bir ayar yoktur. Proporsiyonları düzgün modellenmiş objelerle ,doğru ışık kullanımı ile gerçek hayattaki malzeme ve renk seçimini, estetik kaygınızla oluşturduğunuz kompozisyonla ortaya çıkacak sonuç her zaman Kaliteli Render olacaktır.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
Çok güzel bir röportaj olmuş emeği geçenlerin eline sağlık.
Başarılarının devamını diliyorum.
E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
Ad *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ