Maya mı? 3ds Max mi? gibi karşılaştırmalar bu sektördeki herkes için her zaman bir ikilem olmuştur. Bu tarz karşılaştırmalara girmeden önce hangi 3D yazılım ile başlamalıyım konusunda merakınınız varsa buradaki yazımız tam size göre.
Diğer Maya konuları ile beraber yeni başladığı Maya 2018 serisi için Ensar Dereli hocamıza Art of CGI ailesi olarak teşekkür ediyoruz. Bilenler bilir Maya öğrenmek isteyip dil sıkıntısı çeken herkes için Türkçe içerik çok kısıtlıdır. Ensar Dereli’nin Youtube üzerinde ücretsiz olarak başladığı Maya 2018 serisine buradan ulaşabilir, eğitimlerin devamının gelmesi için videoları beğenerek destek olabilirsiniz.
Maya Nedir? diye merak edenler için: Maya, 2006 yılına kadar Alias firmasına ait olan 3D modelleme, karakter rigleme, render ve görselleştirme yazılımıdır. Yazılım 2006 tarihinde Autodesk tarafından satın alınmıştır. Ülkemiz piyasasında 3ds Max’e nazaran daha az tercih edilse de bir çok büyük bütçeli film de kullanılmıştır. Özellikle rigleme konusunda sektör lideridir.
Film sektöründe çok tercih edilmesinin bir sebebi de, açık script yapısı ve pipeline entegrasyonudur. Profesyoneller genelde projeye göre hazırladıkları script ve pluginleri Maya’nın açık yapısı sayesinde çok kolayca kullanabilmektedirler. Şunu da belirtelim. Tabi ki bu diğer alternatif yazılımlar da script ve python desteği olmadığı anlamına gelmiyor.
İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?
E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir
Yorum *
İsim *
E-posta *
İnternet sitesi
Δ