Art of CGI  29 Aralık 2017   Ana Sayfa/Röportaj  

Yasin Şafak ile Röportajımız

6 sene önce
Yaptığı mimari ve eskitme çalışmalarıyla sektörde adından sıkça söz ettiren eğitmen ve 3D Artist Yasin Şafak ile yaptığımız röportaja geçmeden önce sanatçının Artstation profiline buradan Behance sayfasına da buradan ulaşarak yaptığı çalışmaları inceleyebilirsiniz.

 

Ayrıca 3ds Max ve V-ray ile kaliteli materyaller hazırlamak isterseniz sanatçının Youtube üzerinden ücretsiz yayınladığı derslere buradan ulaşabilirsiniz.

1- Sizi tanımayan arkadaşlar için Yasin Şafak kimdir?

Dijital tasarım sektöründe 5 senedir eğitmen olarak çalışmakta bulunan biriyim. Fars filoloji mezunuyum, icra etmekten en zevk aldığım hobimi mesleğe çevirmiş durumdayım. Ailem de eğitmen olduğu için mesleğimi devam ettirirken herhangi bir zorluk yaşamadım ve bunu olabildiğince en eğlenceli hale getirmeye çalışanlardan biriyim denilebilir.

Sürekli çalıştığım için işkolik izlenimi yaratırım. Kısaca bütün gün çizerim. Çalışırken genelde öğrencilerim ve dostlarımın yanında bulunurum. Her gün gördüğünüz insanlardan biriyim.

2- 3D çalışmalarınızın yanında eğitimciliğiniz de çok ön planda. Bilge Adam geçmişiniz ve diğer 3D eğitimlerinizden bahsede bilir misiniz?

Bir filolog olarak tercüme işleriyle uğraşırdım ve hobi olarak sürekli karakalem yapardım. Ailem bu çizim yeteneğimi üç boyuta taşıyabileceğimi önerdi ve şu an da eğitim verdiğim kurumda bir öğrenci olarak 3D hayatına merhaba dedim. İnanılmaz bir sevgi ve azim ile şu an bulunduğum konuma geldim. Çok sevdiğim bir hobiyi öğretmekteyim ve bunu işime yansıtarak bu günlere geldiğime inanıyorum.

maya viewcube

3- Bir çalışmaya başladığınızda finale gelene kadar ne gibi bir süreç takip ediyorsunuz?

Çalışmalarıma başlamadan önce tonla referans resimlerini hızlıca tararım. İllaki hepimizde olduğu gibi bir tanesi çok hoşunuza gider ve onu seçersiniz, bu durumda ben de sizden farklı değilim. Seçmiş olduğum veya fotoğrafını çekmiş olduğum yere benim düşüncelerim nasıl otururdu, neleri yok ederdim veya neleri eklerdim diye saatlerce düşünürüm.

Bu adımdan sonra işin içine o sahneye benim gözlerimle hangi renklerde bakacağıma karar veririm ve genelde bu iş bir eskizle sonlandırırım. Final sürecine geçene kadar proje sürekli revize görmeye devam eder. Yaptığım işten memnun olana kadar birkaç kere final görüntüsü aldığım olmuştur.

4- İş deneyimleriniz, ticari anlamda piyasa tecrübeleriniz nelerdir?

Başladığım işte bana gelebilecek her şeye hazırlıklı olmam gerektiğini düşündüm ve mimari anlamda, endüstriyel anlamda önüme gelen her şeyi çizmeye başladım. Sonra çalışmalarımı gerek öğrencilerim, gerek sosyal medyada paylaşa paylaşa işler almaya başladım. Bunun bir sonraki evresi büyük firmalar oldu ve bu şekilde de devam etmekteyim.

5- Bilgisayar grafikleri ile ne zamandır uğraşıyorsunuz ve bu seviyeye ulaşmanızda ne gibi aşamalar kat ettiniz?

Küçük yaşlarımdan itibaren bilgisayar ile sürekli iç içeydim. Bu evreye gelirken neler yapılması gerektiği konusunda herhangi bir zorluk yaşamadım. Buradaki en önemli kuralın azim olduğuna inanıyorum. Yabancı dil desteği de burada azim kadar büyük önem taşımakta.

Çalışmalarımı sürekli kaydeder ve yeni öğrendiğim çizim teknikleriyle tekrar revizeler yapar ve gelişimimi arttırmaya çalışırdım. Bu konuda başarının yolunu; yorgunluktan düşene kadar çalışmak olarak tanımlayabilirim.

maya viewcube

6- Mimari anlamda sanatsal işler yapmak eskitme tarzı malzemeler üretmek isteyen arkadaşlara konunun uzmanı olarak önerileriniz nedir?

Hepimizin birer zevki var, hayallerimiz, renklerimiz ve bunları nasıl istediğimiz. Eskitme yapmak, modern çizgiler yaratmak istesek de istemesek de biz ruhumuzu takip ediyoruz. Eskitme işinde uzmanlık kazanmak isteyenler için internette bulabildikleri en eski katalogları karıştırmalarını ve bunları modellemeyi öğrenmelerini öneririm.

Ardından mümkün olan en iyi kaplama tekniklerini ve bu sahnedeki septik havayı nasıl yaratacaklarını öğrenmelerini önerebilirim. Buradaki iki aracımız yine çok detaylı bir şekilde araştırma ve günün her saniyesini çalışarak geçirme olacaktır.

7- Yazılımlar birer araç olsa da çalışmalarınızda aktif olarak kullandıklarınız, öğrenmeyi düşündükleriniz nelerdir?

Yazılımlarımızı seçerken programda istediklerimizi ne kadar kolay yapabildiğimizi araştırmalıyız. Bir program size yaptığınız işi sevdirebilir de aksi de olabilir ama bu kesinlikle işten sizi soğutmamalı, günümüz de her istenileni yapabileceğiniz programlar mevcut. Ben modelleme anlamında 3ds Max’i kolay kolay bırakacağımı düşünmüyorum. Eskitme çalışmalarında çalışmalarımı daha ileriye götürmek için de Mudbox’ı öğrenmeyi düşünüyorum.

8- Çalışmalarınızı nihai sonuca ulaştırırken kullandığınız render motoru yazılımı ya da yazılımları nelerdir?

Şu ana kadar V-Ray ile istediğim her şeyi yapabiliyorum, önerim de bu yönde olacaktır şayet bu asla ve asla başka opsiyonlara bakılmaması anlamına gelmez. Corona, F-Storm çok güzel sonuçlar vermekte ve kesinlikle yetenek yelpazesine eklenmelidir.

9- Şu an aktif olarak kullandığınız PC donanımı nedir?

İşinizde sizi başarıya taşıyan öğelerden biri de donanımınız olacaktır. Şu an aktif olarak kullandığım donanım; Monster Tulpar T7’dir. Tabi ki işim için biraz modifiye ettim. Birazcık ram desteği ve SSD benim çalışmalarımı gerçekleştirmek için yeterli oluyor.

10- Ülkemizde ve Dünya genelinde örnek aldığınız yakından takip ettiğiniz sanatçı veya sanatçılar kimlerdir?

Ülkemizde örnek aldığım sanatçılar çok fazla ve bundan dolayı da gurur duyuyorum. Cihan Özkan, Volkan Kaçar, Bülent Çikioğlu, Çağdaş Yalman, İbrahim Ethem Kısacık, Ali İhsan Değirmenci, Serkan Çelik, İzzet Alşan bunlardan sadece bir kaçı.

Dünya genelinde çalışmalarını yakından takip ettiğim kişiler ise; Alex Hogrefe, Viscorbel, Marek Denko, Gleb Alexandrov’dur.

maya viewcube

11- CG ve tasarım konularında takip ettiğiniz online platformlar, siteler, facebook grupları hangileri?

İnternette var olan tüm platformları ve facebook gruplarını yakından takip ediyorum. Boş vaktim çok olmuyor ama olan en ufak vakitte bile bu siteleri gezip insanların neler çizmeyi hayal ettiğini takip ediyorum. Bu ayrıca ufuk çizgimi de arttırıyor.

Sitelere ve gruplara örnek olarak VWArtclub, Evermotion, Turbosquid, CG Vertex, CGArtzone, 3Ds Max ve V-Ray Render’ı verebilirim.

12- Ülkemiz CG ve 3D sektörü hakkındaki düşünceleriniz nedir? Ayrıca bu sektörde kendini geliştirmek isteyen arkadaşlara önerileriniz nelerdir?

Türkiye olarak çok başarılı bir şekilde ilerlediğimizi düşünmekteyim. Dünyaya işimizdeki kaliteyi sürekli yansıttığımızı ve bunun daha iyi olacağını hayal ediyorum. Bu sektörde kendini geliştirmek isteyen arkadaşlara önerilerim daha önceki sorularda bahsettiğim gibi tüm vakitlerini çalışmaya ayırmaları olacaktır.

Ardından kendilerini duyuracak bir sosyal medya desteği ile güzel bir yere geleceklerine inanıyorum. Gelişme sürecinde kesinlikle caymamalarını ve imrendikleri başarının da bu yoldan geçtiğini kesinlikle unutmamalılar.

 

İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?

Art of CGI Yazar Notu:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir