Art of CGI  13 Aralık 2017   Ana Sayfa/Kariyer Sohbetleri  

Sedat Açıklar ile Röportajımız

2 sene önce

Organik ve karakter modelleme konularında uzman, Cem Yılmaz’ın son filmi Arif V 216’daki 216 karakterini de hazırlayan 3D Artist Sedat Açıklar ile yaptığımız röportaja geçmeden önce sanatçının sitesine buradan ulaşarak eserlerini inceleyebilirsiniz. Ayrıca sanatçıyı sosyal medyada takip etmek isterseniz şöyle buyurun. BehanceYoutubeArtstation.

Her şeyden önce, bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederiz.

1- Sizi tanımayanlar için Sedat Açıklar kimdir?

31 mart 1990 yılında, Bilecik ilinin Söğüt ilçesinde doğdum. ICONIC firması bünyesinde sanat yönetmenliği görevini üstleniyorum.

2- Bilgisayar grafikleri  ile ne zamandır uğraşıyorsunuz, bulunduğunuz duruma gelmek için hangi aşamalardan geçtiniz?

Aslında ağaçkakan Woody’e borçluyum desem yanlış olmaz. Çocukluğumdan beri istediğim şey olduğunu 2009 yılında anladım. Üniversitede bitirme ödevi olarak 3 boyutlu animasyon aldım. Üç ay çalışıp tek başıma berbat bir film çıkarıp hocanın; “en azından denemiş!” deyip geçer not vermesiyle okulu bitirdim.

Sonrasında bu benim tutkum haline geldi. Maalesef bir kaç yıl sonra çevre baskısı ve yaşadığım olumsuz olaylar karşısında bırakmak zorunda kaldım. Bir kaç yıl daha başka işlerle uğraştım, ta ki; bir forum sitesinde yaptığım işlerden birinin 2012 yılının en iyi organik modellemesi seçildiğini görene kadar. Tekrar denemem gerektiğini düşündüm. Bu sefer daha kararlıydım.

Günde 2 saat uyuyup kalan zamanımı işte ve bilgisayar başında geçirdim. Çünkü bir yandan tutkularımın peşinde koşarken diğer yandan hayatımı idame ettirmem gerekiyordu. Belli bir seviyeye geldiğimde iş aramaya başladım. Bir süre freelance çalışıp sonunda bu gün çalıştığım şirketi buldum. O günden beri kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

sedat açıklar resim

3- Yaptığınız çalışmalar ve organik modelleme işleriniz bakımından sektörde öne çıkan isimlerdensiniz. CG’nin daha çok hangi alanıyla ilgilisiniz?

Çok teşekkür ederim teveccühünüz. En sevdiğim alan organik. Hem bilgisayar grafik hem de geleneksel yöntemlerle. Başka bir şey yapmayı düşünmedim.

4- Yaptığınız kaliteli işler gibi eserler ortaya çıkarmak isteyen arkadaşlar çizim tableti olarak ne kullanmalılar?

Çizim tableti kullanmalılar 🙂 Ben herkese gidin Wacom Cintiq alın diyemem. Kendim tam 5 yıl Lapazz wp8060 kullandım. Diyebileceğim şey şu; Şikayet etmeyin, benim neden yok demeyin, elinizdekinin kıymetini bilin yeter.

Çünkü siz iyi olduğunuzda tabletlerin parayla satılabilecek en iyisi sizi bulacaktır. Çok karamsar şeyler söylüyorsun sen de! demeyin. Çünkü oralarda bu yazıyı okuyan çok hevesli durumu el vermeyen birileri var. Şimdi ben ona desem ki; hepiniz Wacom kullanın. Evet kullanalım gerçekten çok kaliteli ama sadece bir araç emin olun. Kalemi tutan o elin önemini bilin. Çok çalışın pes etmeyin. Tablet sadece bir araç.

sedat açıklar resim

5- Mimari görselleştirme konularına da ilginiz varmı? Bundan sonraki tasarım hayatınızda yol haritanız nedir?

İnanın bir dönem arkadaşlarımın “toplumsal iş baskısı” üzerine bir kere denedim. Biliyorsunuz 🙂 “Ya olum napıcan organik morganik onlara iş yok para mimaride”. Seven sevdiği işi yapmalı. Hayat ne getirir bilemem ama mimari tercihim değil.

İlerde atölye açmak istiyorum aslında. Filmlere organik ürünler sunmak. Örnek veriyorum, setlerde bebekle çalışmak çok zor iş. Ben silikondan gerçekçi bebek üretmek istiyorum mesela. Liste böyle uzar gider.

6- Eserleriniz için sıfırdan sonuca nasıl bir süreç işliyor?

Eser çok iddialı. Çalışmalar diyelim. Sonuçta tüketim çağındayız. Yaptığımız işlerin tüketim süresi en fazla 1 ay. Sürekli kendimizi yenilemek zorunda kalıyoruz.

Yenilemeliyiz de! Her şeyde olduğu gibi önce fikirle başlıyor. Fikri bulup araştırmaya başlıyorum. Bol bol referans inceliyorum. Küçük karalamalarla kafamdakini önce kağıda yansıtıp sonra modellemeye başlıyorum. Bir bakıyorum final. Arada ne yaptığımı henüz çözemedim.

7- Aktif olarak kullandığınız, öğrenmeyi düşündüğünüz yazılımlar nelerdir?

ZBrush, 3ds Max, 3D Coat, Substance Painter, RealityCapture, Agisoft, After Effects, Photoshop vs. ayrıca Mayada Rigging öğrenmek istiyorum.

sedat açıklar resim

8- Yerli ve uluslararası arenada aldığınız ödüller nelerdir? Sizin uzmanlık alanınızda bu tarz paltformlarda ödüller almak isteyenler nelere dikkat etmeliler?

Yerli Forum sitelerinde galeriye girmiş işlerim var. Humster3d’nin geçen seneki yarışmasında 2. oldum. önceki sene aynı yarışmada ilk 3 e giremedim Hum3d Team Choice seçildi. Bu sene CGTrader’in bir yarışmasını kaçırdım çok üzüldüm.

3DArtist magazine dergisinde Volkan abiyle birlikte bir röportajımız çıktı.

Kurallara uymaları yeterli aslında. Uluslar arası arena zorlu geçiyor. Çok iyi artistler katılıyor. İyi bir fikirle kendilerini zorlamalarını tavsiye ederim.

9- Post prodüksiyon süreci sanatsal işler için ne kadar gerekli?

İşin %70 i post.

10- Sanatsal kişiliğinizin yanında ortaya çıkardığınız eserlerde kullandığınız donanım nedir?

PC kullanıcısıyım. 980 ve 1080 ekran kartlarım var. 64 GB Ram i7 işlemci

10- Yerel ve uluslararası arenada örnek aldığınız yakından takip ettiğiniz sanatçı veya sanatçılar kimledir?

Yerli herkesi takip etmeye çalışıyorum isim isim belirtmeyeceğim unuttuğum olur kimseye gönül bırakmak istemem. Şunu söylemeliyim; Organikle uğraşıyorsa kesin takipteyim 2D, 3D. Uluslar arasında ise 250 üzerinde sanatçıyı takip ediyorum.

11- CG ve tasarım konularında takip ettiğiniz yerli ve uluslararası platformlar, dergiler, siteler hangileri

Artstation Pinterest ve Behance başta genelde hepsine göz atıyorum.

sedat açıklar resim

12- Organik modelleme ve dokulandırma konularında konunun meraklısı arkadaşlara önerileriniz, deneyim ve tecrübelerinizi nelerdir.

Bol bol film izleyin. Sanatçıları takip edin. Sürekli çalışın.

13- Sizce mükemmel render ve ışık ayarı için püf noktası nedir? (İroni)

Hiç mükemmel olamadım fakat şunu öğrendim, İşinde çok iyi bir fotoğrafçıdan biraz ders alın!

Ayrıca sanatçının 2017 reelini aşağıdan izleyebilir yada daha önceden haberini yaptığımız içeriğe buradan ulaşabilirsiniz.

Art of CGI Yazar Notu:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir