Art of CGI  12 Aralık 2017   Ana Sayfa/Kariyer Sohbetleri  

İnan Arslan ile Röportajımız

1 sene önce

Yılların 3ds Max eğitmeni ve 3D İmparatorluğu forumunun kurucusu CG Artist İnan Arslan ile yaptığımız röportaja aşağıdan ulaşabilirsiniz.

1- Sizi tanımayan arkadaşlar için kendinizden biraz bahsedebilir misiniz? İnan Arslan Kimdir?

1979 İstanbul doğumluyum. 2004 senesinde İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Halen İnşaat ve gayrimenkul sektöründe çalışmaktayım.

2- 3D İmparatorluğu forum sürecinde günümüze kısaca bir özet geçebilir misiniz?

3D İmparatorluğu’nu 2007 senesinde forum sitesi olarak açtım. Forumu açtığımda 2 senelik 3ds Max kullanıcısıydım ve ona rağmen onlarca kişiye 3ds Max programını öğretmiştim. Zaten açıkçası forumu açmaya beni üyeler ikna etmişti.

İlk başlarda 40-50 kişilik bir grup iken, 2 haftada 500 üyeye ulaşarak kırılması zor bir rekora imza atmıştık. Biz forumu açtığımız zaman Facebook bile daha kurulmamıştı düşünün. Reklamımızı yapmak için tüm sitelere tek tek üye olup tanıtım yazımızı yolladım ben tek başıma. Çok zor zamanlardı. Ama ben genel olarak çok hırslı ve kendini yaptığı işe adayan biri olduğum için asla yılmadım.

3D İmparatorluğu’nu 2014’te işlerimin çok yoğunlaşması dolayısı ile kapatmak zorunda kaldım. Yayında olduğumuz 7 sene boyunca tek başıma 300 den fazla ders hazırladım. Forum üye sayısı 50.000’e ulaştı ve Türkiye’nin en büyük ve en kaliteli 3D platformu oldu sitemiz.

2014’ten 2017’ye  kadar 3D den tamamen uzaklaştım. Programı bile açamıyordum ve hiç ilham gelmiyordu. Ama yine bazı dostların teşvikleriyle 3D İmparatorluğu Facebook grubunu kurdum ve 4 ayda 7.200 üye sayısına ulaştık. Türkiye’deki en kaliteli 3D platformu olduk tekrar. Grubumuzda sadece Türkler değil farklı ülkelerden de bir çok yabancı sanatçı aktif olarak  paylaşımda bulunmaktadır. En geç 1 sene içinde dünyanın da en iyi 3D grupları arasına gireceğimizden hiç şüphem yok.

emir safak resim

 3- Bilgisayar grafikleri ile ne zamandır uğraşıyorsunuz, bu süreçteki deneyim ve tecrübelerinizi nelerdir?

3D ile 2003 senesinde Autocad ile tanıştım. Çok kısa bir süre kullanabildim çünkü askere gitmem gerekiyordu. 2004 senesinde 3ds Max kullanmaya başladım. Kesinlikle hiçbir kursa gitmedim ya da birinden eğitim almadım.

Zaten o yıllarda profesyonel anlamda eğitim veren yerler yoktu. Ben tamamen kitaplardan ve internetteki derslerle öğrendim programı. Yani aslında; kendi kendimin öğretmeni oldum diyebilirim rahatlıkla. Bu süreçte en önem verdiğim şey modelleme oldu. Ve tüm öğrencilerime de modellemenin önemini öğretmeye çalıştım ve hala da çalışıyorum.

Modelleme öğrenirken 3ds Max’ta bulunan bir çok aracı da nasıl kullanacağınızı öğreniyorsunuz ve programa hakim oluyorsunuz. Eğer sahnenizdeki kaplamalar ve ışıklar üzerinde hakimiyetiniz olsun istiyorsanız modelleme bilmeniz zorunludur. Bir çok insan hala bunun önemini anlamıyor ve sadece ‘Gerçekçi render’ almayı önemsiyor.

Ama zaten gerçekçi renderlar almanın da en önemli ve olmazsa olmazı modelleme bilmektir. 3d hayatımda kendime prensip edindiğim en önemli şey ise; kendi modelleme, kaplama ve ışıklandırma tekniklerimi geliştirmek oldu. Başkasının yöntemini kullanmak yerine kendi yöntemlerimi icat ettim ve etmeye de devam ediyorum.

4- Yeni bir çalışmaya başladığınızda eseriniz ne gibi aşamalardan geçiyor?

İster bilinen bir yeri modelleyeyim isterse hayalimdeki bir sahneyi, ilk yaptığım referans fotolar bulmaktır Google görsellerden. Daha sonra sahneyi kafamda kabataslak kurarım ve modelleme aşamasına geçerim. Bugüne kadar hiçbir sahnemde 1 tane bile hazır model kullanmadım. Vidasına kadar kendim modelleme yapmayı seviyorum.

Modelleme aşamasında en çok dikkat edilmesi gereken konu; kaplamaların ve ışıkların doğru sonuç vermesi için modelleri doğru bir şekilde ve doğru açıdan modellemek. O yüzden ben sahneye başlamadan önce bile hangi açıdan render alacağımı kafamda belirlerim. Eğer sahnede bir objenin arkası görünmeyecekse orayı modellemem. Ama bazı sahneleri 360 derece render alınacak gibi modellemek istiyorsam o zaman tüm objeleri her açıdan modellerim.

Modelleme ve kaplama bittikten sonra ışıklandırma-render süreci başlar. 13 yıllık tecrübeye sahip olduğum için hangi ışığı nereye koyarsam nasıl bir etki olacağı kafamda canlanır daha render bile etmeden.

Bu da tecrübenin bana sağladığı bir kolaylık. Sahnesine göre 30 defa bile test renderı yaptığım olmuştur. Final render içime sinmezse asla hiçbir platformda paylaşmam. 2 ay uğraşıp istediğim gibi olmadığı için çöpe attığım çok sahnem oldu.

İnsanlar beni sanatımla tanıyorsa o zaman ben de onlara hep daha yüksek kalitede çalışmalar sunmakla sorumluyum. Bunu sağlamayan renderlarım ise isterse 4 ay uğraşmış olayım yine de çöpe gitmeye mahkumdur.

emir safak resim

 5- Modelleme, kaplama, render ve post, çalışmalarınız için sürecin daha çok hangi kısımları ilginizi çekiyor?

En sevdiğim ve keyif aldığım kısım kesinlikle modelleme. O vertexlerle polygonlarla oynayıp modellenmesi çok zor görünen objeleri modellemenin verdiği zevk başka hiçbir şeyde yok benim için. En sevmediğim kısım ise; kaplama ve ışıklandırma 🙂

6- Eserlerinizde aktif olarak kullandığınız, öğrenmeyi düşündüğünüz yazılımlar nelerdir?

Bu işe başladığım 13 yıldan beri 3ds Max kullanıyorum ve sadece onu kullanmaya da devam edeceğim. Neden 13 yılda bu kadar hakim olduğum programı bırakıp da başka program öğrenmeye çalışayım ki? Render motoru olarak da 12 yıldır V-Ray kullanıyorum ve başka render motoru kullanmayı da düşünmüyorum.

7- Yerli ve uluslararası arenada aldığınız ödüller nelerdir, ayrıca bu ödüllere bakış açınız nedir?

Zamanında  CG Arena sitesi dünyanın en büyük 3D sitelerinden biriydi. CG Arena’da 3 tane çalışmam galeriye seçildi. Ayrıca bir sitede (maalesef şu an adını hatırlamıyorum) yaptığım bir karakter modellemesi tüm zamanların en yi 50 portre çalışması arasına girmişti.

Türkiye’nin 3D ile ilgili en iyi web sitesi CG Sstudyo’nun sanat galerisine seçilen birçok çalışmam oldu.

En güncel aldığım ödül ise şu an dünyanın en büyük ve kaliteli 3D platformlarından biri  olan VW Art Club sitesinden aldığım sanat galerisi ödülüdür. Ayrıca yine VW Art Club sitesinde; 1 ay önce yaptığım  ev çalışması 1200’e yakın beğeni alarak en çok beğeni alan 2. Çalışma olarak sayfanın sahibi tarafından duyurulmuştur.

Bu ödüller elbette insanı motive ediyor ve sanatınızın takdir edilmesi sizi daha da iyi işler yapmak için teşvik ediyor. Ama beni asla şımartmıyor ve ego sahibi yapmıyor. Bir sanatçı için en tehlikeli şey; bu tip ödülleri alınca egosunun yükselmesidir. Her zaman söylediğim gibi; Gerçek Sanatçı: Büyüdükçe Egosu Küçülen Kişidir.

emir safak resim

8- Post prodüksiyon süreci sanatsal işler için ne kadar gerekli?

Olmazsa olmazdır desem?  Photoshop ya da benzeri bir program ile düzenleme yapılmayan bir render asla iyi bir render değildir. Bu konuda çok açık ve net söylüyorum: Hiçbir ham render iyi değildir. Render sonrası post prodüksiyon yapılması şarttır.

9- Sanatsal kişiliğinizin yanında ortaya çıkardığınız eserlerde kullandığınız donanım nedir?

Maalesef bu konuda çok dertliyim 🙂 Son 5 senedir kullandığım laptop sadece 8 çekirdekli ve 32 gb Ram e sahip. Ama yakında ciddi bir sistem almayı planlıyorum.

10- Yerel ve uluslararası arenada örnek aldığınız yakından takip ettiğiniz sanatçı veya sanatçılar kimledir?

Yabancı arenada Marek Denko benim için yaşayan bir 3d efsanesidir. İdoldür. Tabii yabancı olarak örnek aldığım başka sanatçılar da var. Mesela Antonio Peres ve Massimo Righi  organik modellemenin krallarıdır.

Türkiye’de örnek aldığım hiçbir sanatçı yok açıkçası. Ama sanatına hayran olduğum sanatçılar var: Serhat Sezgin, Ufuk Pamuk,  Ali İhsan Değirmenci, Serkan Günal, Burak Kıyıcı, Niyazi Selimoğlu, Halil İlker Sezen, Kadir Deniz (araba modellemede efsanedir), Ceren Topsakal (yeni takip etmeye çalıştığım bir sanatçı ve Türkiye’de gördüğüm en iyi bayan sanatçılardan) . Adı şu anda aklıma gelmeyen başka sanatçılar da var. Şimdiden özür dilerim kendilerinden 🙂

emir safak resim

 11- CG ve tasarım konularında takip ettiğiniz online platformlar hangileri? Ayrıca ART of CGI sitemiz hakkındaki düşünceleriniz nedir?

Eski dostum, adam gibi adam Sinan Soylu’nun sahibi olduğu CG Studyo, VW Art Club, CG&VFX&Movie Universe, 3DS Like, 3D Artists Dz, CG Vertex, CGShareNet

ART of CGI bence Türkiye ve dünyada en iyi CG haber sitelerinden birisi. Bu kadar güncel ve kaliteli haberi paylaşan Türkiye’de başka hiçbir sayfa yok. Dünyada da çok azdır.

12- Yeni başlayan ve aktif olarak CG ile uğraşan meslektaşlarınıza önerileriniz nelerdir?

Yeni başlayanlara en büyük önerim; sabırlı olmaları ve kendi tekniklerini geliştirerek kendilerine özgü çalışmalar çıkarmaları. Çünkü bir sanatçının çalışmaları onun imzasıdır aslında.

Tecrübeli olanlara önerim ise ; yüksek egolarını bir kenara bırakmaları ve mütevazi bir şekilde yardım isteyen herkese yardım etmeleri.

13- Sizce mükemmel render ve ışık ayarı için püf noktası nedir? (İroni)

Bu soruya verilecek tek cevabım var: Gerçekçi Render Ayarları… 🙂

 

Yazıyı Değerlendirmek İster misiniz?
[Total: 0 Average: 0]
Art of CGI Yazar Notu:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir