Art of CGI  27 Kasım 2017   Ana Sayfa/Kariyer Sohbetleri  

Cihan Özkan İle Röportajımız

2 sene önce

Bu sektörde olupta Cihan Özkan’ı bilmeyen yoktur. Hem mimar hemde 3D mimari görselleştirme uzmanıdır. Türkiye’nin uluslararası arenada alanında uzman bir elin parmaklarını geçmeyecek CG artistlerinden biridir. Sanatçıyı daha yakından tanımak isterseniz kendisiyle yaptığımız röportajı aşağıdan okuyabilirsiniz.

1-Sizi tanımayan arkadaşlar için kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?
Silistra Bulgaristan doğumluyum. Mimarım ve 20 yıldan beri çelik çatı dizaynı ve imalatı yapan bir firmada Mimari Proje Şefi olarak çalışmaktayım.

2-Yeni bir çalışmaya başladığınızda ilerleyiş aşamaları nasıl oluyor?
Aslında biraz kendiliğinden gelişiyor. İlk başladığım fikir ile sonuçta çıkan netice birbirinden farklı olabiliyor. Süreç içinde fikir değiştirip çok farklı hallere sokabiliyorum sahneyi. Hata bazen tam çalışırken televizyonda gördüğüm anlık bir kare veya nette dolaşırken gördüğüm bir fotoğraf, acaba dedirtip sahneyi farklı bir yerlere itebiliyor. Fakat genelde temelinde yatan fikirler hep anılarımdan parçalar içermekte.

3-Modelleme ve render çalışmalarınız için hangi yazılımlardan faydalanıyorsunuz?
Modelleme için yıllardan beri autodesk 3ds Max kullanmaktayım. Render için ise V-Ray fakat Ufakta olsa Corona denemem oldu bu aralar. Yakında onunla ilgili bir görsel gelebilir. Ben yazılımların birer araç olduğuna inanlardanım hangisi olursa olsun sonuç pek fazla değişmez. Birini iyi biliyorsanız diğerlerinde de pek zorlanmazsınız. Rotring veya Faber Castell kalem seçmek gibi bir şeydir aslında.

emir safak resim

4-Bilgisayar grafikleri ile ne zamandır uğraşıyorsunuz ve bu seviyeye ulaşmanızda ne gibi aşamalar kat ettiniz?
Bilgisayarla ilk önce 1986 yılında lise yıllarımda tanıştım. Lisede laboratuvarımız vardı ve basitte olsa kod yazma görmekteydik. Fakat grafik kısmı ile 1998 yılında mezun olduktan sonra İstanbul’a taşındıktan sonra tanıştım. Tesadüf olarak Ahmet Turan Köksal (SketchUp kitabı yazarı) ile tanıştım ve kendisi o sıralar bilgisayar dergilerinden birinde 3ds Viz (böyle bir versiyon vardı) yazılar yazıyordu ve İTÜ için Rüstem Paşa Camisini modellemişti ilginç ve değişik geldi ve böylece bulaşmış oldum.

İyi de oldu. Bu seviyeye ulaşmak için bolca çalıştım akşamları işten geldikten sonra sabah 4-5 kadar çalıştığımı ve uğraştığımı hatırlarım ve hala her akşam 21:00 – 00:00 arası hala çalışırım. AR-GE yaparım yenilikleri takip ederim ve hep bir şeyler çizerim. Teknoloji o kadar hızlı gelişiyor sürekli takip etmek gerekiyor.

5-Computer Space başarınız ve diğer uluslararası aldığınız ödüllerden bahsedebilir misiniz?
Aslında ilk ciddi uluslararası başarı Berlin Animago AWARD 2014 Best Still adayı olmamdı, bir sıçrama noktası oldu ve gerisi biraz çok hızlı gelişti hatta bazen kontrolden çıktığını bile hissettim. Digital Production dergisinde Making Of yazısı ve galeri kısmında çalışmalarım basıldı.

3d Artist dergisinde de aynı şekilde. Sonra 2016 yılında Computer Space konferansında Sofia da Gara Bezimenna çalışması birinci oldu ve bu yılda Rainy çalışmam birinci oldu. Bu konuda daha önceden yayınladığımız haberlere buradan ve şuradan ulaşabilirsiniz.

Bunların yanı sıra sektör sayfalarında da bir sürü galeri ödüllerim mevcut. Hatta bazen ben farkında olmuyorum arkadaşlar görüyor söylüyorlar. 2014 yılında birde Gizmodo sitesinde 38Architectural Renderings You Won’t Believe Are Fake diye bir sıralamaya girmiş çalışmam var. Listeye buradan ulaşabilirsiniz.

6-Sanatsal kişiliğinizin yanında ortaya çıkardığınız eserlerde kullandığınız donanım nedir?
Sık donanım değiştirmem maksimum yararlanma taraftarıyım ve hala i72600K işlemcili ve 32GB RAM olan bir PC kullanıyorum. Ticari iş yapmadığım için bir acelem yok render süresi öyle çok önemli değil benim için sonuç önemli daha çok 🙂

7-Dünya genelinde örnek aldığınız yakından takip ettiğiniz sanatçı veya sanatçılar kimler?
Marek Denko, Alireza Seifi,Reinaldo Handaya, Anton Turkin, Sergio Mereces, Alex Roman, Serkan Gürgür (eskitme işlerine başlarken eskiden danıştığım ve destek aldığım biridir). Volkan Kaçar( Render programlarına fısıldayan adam) Çok başarılı ve çalışmalarını severek takip ettiğim Türk CG sanatçı.

Mimari render işleri içim Levent Öget var çok başarılı muhteşem çalışmaları var. Görselleştirme stüdyosu olarak da Redvertex, MIR var. Aslında çok var adını burada anılması gereken kişiler ama bunlar ilk aklıma gelenlerden.

emir safak resim

8-Yeni başlayan ve aktif olarak CG ile uğraşan meslektaşlarınıza önerileriniz nelerdir?
Çok çalışsınlar ancak öyle oluyor. Acele etmesinler, sürekli denemekten bıkmasınlar. Ara çalışmalarını yayınlasınlar yorum alsınlar, eleştiri alsınlar ve eleştiri aldıklarında bundan ders çıkarsınlar kızmasınlar, bu eleştirileri kendilerine katkı olarak görsünler.

Fotoğraf çeksinler, fotoğraf makinesini kullanmayı öğrensinler. Göreceklerki fiziksel 3ds Max kamerası da aynı ayarlara sahip. Işıkla ve kullanımı ile ilgili bilgi edinsinler. Dolaşırken gerçek dünyadaki malzemeyi gözlemlesinler ve aynısın taklit etmeye çalışsınlar…..

9-Mükemmel render ve ışık ayarının püf noktası nedir? (İroni)
Onları aslında yakında açıklayacağım 🙂

Gerek yurt içinde gerekse yurt dışında ki yerli CG Artist, Dikey Kurgucu, Görsel Efekt Uzmanı ve Sanat Yönetmenleriyle röportajlarımız devam edecek. Takipte kalın.

İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?

Art of CGI Yazar Notu:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir