Art of CGI  6 Ocak 2022   Haftalık Özet  

Tasarım ve Animasyon Gündemi (2022/1-7 Ocak)

11 ay önce

Yeniden merhaba son zamanlarda azalttığımız içerik girme, haber üretme gibi sitemizle ilgili içerikler (pek yakında Youtube üzerinde olmasını planladığımız şekilde) daha çok özet şekilde verilmeye devam edecektir. Son 1-2 hafta içerisinde yayınlanan haberleri bir arada görebileceğiniz bu yeni içerik düzenini beğenmeniz dileğiyle.

Artık Modo için V-ray olmayacak
Light Tracer Render Motoru 2.0 Sürümünü Çıkardı
Autodesk’s 3ds Max Asset Library Artık Yok
Autodesk’s 3D Yazıcılara İçerik Üreten Meshmixer’i Artık Geliştirmeyecek
Chaos Group Phoenix FD’yi 3ds Max ve Maya İçin Tek Üründe Birleştirdi
Online Animasyon Yapma Yazılımı PixCap Çıktı
Oyun Motoru UniEngine 2.15 Sürümünü Yayınladı

2022 Ocak ayı 1. hafta gündem değerlendirmesine hoş geldiniz. (Ocak 1-7 2022)
___________________________________________________________________________________

1. Artık Modo için V-ray olmayacak

2021’in son haftasından kalan bir habere göre 20 Aralık 2021 itibariyle Chaos Group Modo için yeni V-Ray sürümleri çıkarmayı ve satışını durdurdu. Bildiğiniz üzere Modo Nuke, Mari gibi dünya standartında yazılımlar üreten Foundry firmasına ait bir yazılımdır. Ama Chaos Group firması seneye yani 31 Aralık 2022 yılına kadar teknik desteğe devam edecek. Detaylar Burada

Ayrıca Subdivision Surface modelleme konusunda eline hiç bir yazılımın su dökemeyeceği Cinema 4D, 3ds Max rakibi bir yazılımdır. Hangi 3D yazılım ile bu işe başlayayım diye merak içindeyseniz yıllar önce yazdığımız ama hala güncelliğini koruyan bu içeriğe bir göz atın.


___________________________________________________________________________________

2. Light Tracer Render Motoru 2.0 Sürümünü Çıkardı

İlk başta internet tarayıcısında çalışan render motoru olarak ortaya çıkan Light Tracer daha sonra masaüstü sürümlerini de yayımlamıştır. Mimari renderlardan ziyade daha çok ürün renderlarına odaklanan, en düşük çabayla en doğru verme çabasında GPU üzerinde çalışan KeyShot, Marmoset Toolbag rakibi bir yazılım.

Yeni sürümde fiziksel tabanlı gökyüzü ve güneş (physically-based sun and sky) ile birlikte yanstıcı parlaklık özelliğini (specular-glossiness PBR shader) ekledi. FFT resim kıvrımı özelliğini kullanan fiziksel bloom özelliğiyle beraber materyal katmanı desteğini de ekledi. Detaylar burada

Light Tracer Render Motoru

___________________________________________________________________________________

3. Autodesk’s 3ds Max Asset Library 13 Ocak 2022’den Sonra Artık Yok

App Store’dan yazan açıklamaya göre 3ds Max kullanıcıları için hazır 3D obje kütüphanesi olan 3ds Max Asset Library 13 Ocak 2022 tarihinden itibaren indirilebilir olmayacak ama bu tarihten önce indirdiyseniz kullanmaya devam edebileceksiniz ve 14 Aralık’ta çıkan son sürümde düşük adaptosyan hataları giderilerek kütüphanenin online bağlantı kesildi. Detaylar burada

Autodesk’s 3ds Max Asset Library

___________________________________________________________________________________

4. Autodesk’s 3D Yazıcılara İçerik Üreten Meshmixer’i Artık Geliştirmeyecek

İndirilmeye devam edilebilecek olan 3D yazıcılara içerik üretmede kullanılan Meshmixer artık geliştirmeyecek. Yazılımın şu anda tamamen ortadan kaldırılması gibi bir plan yok ve firma yazılımı 2011 yılında satın almıştı. Firmanın Mudbox alternatifi olsada bu Meshmixer daha 3D çıktı üzerine odaklanmıştı ve sektörde “İsviçre Çakısı” lakablı bir yazılımdı. Yazılımla ilgili Detaylar burada.


___________________________________________________________________________________

5. Chaos Group Phoenix FD’yi 3ds Max ve Maya Lisansını Tek Üründe Birleştirdi

Chaos, akışkan simülasyon yazılımı Phoenix’in 3ds Max ve Maya sürümleri için ayrı lisans satmayı durdurdu artık tek bir lisans ile her iki sürüme de erişebileceksiniz. Yeni bir çift ürün lisansının maliyeti, eski tek ürün lisansı ile aynı olacak ve kalıcı lisans için 830$ ve aylık abonelikler için 70$ ödeyeceksiniz. Detaylar burada.

Chaos Group Phoenix FD'yi 3ds Max ve Maya İçin Tek Üründe Birleştirdi
___________________________________________________________________________________

6. Online Animasyon Yapma Yazılımı PixCap Çıktı

PixCap resmi olarak ilk sürümüyle piyasada. Kullanıcıların bir web tarayıcısında 3B animasyonlar oluşturmasını sağlayan bulut tabanlı 3B animasyon platformu. PixCap, hem yeni başlayanlar hem de ileri düzey animatörler için animasyon işlerinizi kolaylaştırıyor. Kullanımı kolay çevrimiçi araçlar oluşturmaya odaklanması, 3D animasyonun erişilebilirliğini artırma potansiyeline sahip olan yazılım başlangıç aşamasında olmasına rağmen rakiplerine karşı üstünlük sağlayan bazı 3D tasarım araçlarına sahip.

Detaylar burada.

Autodesk’s 3ds Max Asset Library

___________________________________________________________________________________

7. Oyun Motoru UniEngine 2.15 Sürümünü Yayınladı

Oyun Motoru UniEngine 2.15 Sürümünü Yayınladı

UNIGINE Engine 2.15 sürümünü yayınladı, yazılımıa ait yeni özellikler arasında düğüm tabanlı malzeme düzenleyici, su sisteminde iyileştirmeler, peyzaj arazisi için gelişmiş veri sıkıştırma, Sandworm arazi oluşturma aracında güncellemeler, Varjo XR-3 karma gerçeklik gözlükleri için destek, araç oluşturmayı basitleştirmek için SDK Tarayıcı entegrasyonu gibi bazı önemli değeişiklikler yapıldı. Detaylar burada.

İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?

Art of CGI Yazar Notu:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir