Uppercutd firması tarafından Cinema 4D için çok beklenen gerçek zamanlı fiziksel tabanlı render motorunu U-Render olarak yeniden adlandırdı. (Önceden ismi Tachyon Render idi) Kesin çıkış tarihi belli olmasa da pek yakında piyasa da olacak render motoru gerçek zamanlı görüntü oluşturma da grafik kartı ile çalışan diğer motorlara kök söktüreceğe benziyor. Cinema 4D’nin yerel özellikleri için […]
Pixologic, endüstri standardı dijital heykeltraş yazılımının en son güncellemesi olan ZBrush 2018’i piyasaya sürdü ve kardeş ürün Sculptris’in dinamik mozaik sistemini entegre etti. Kayıtlı kullanıcılar için serbest olan sürüm, Gizmo 3D evrensel manipülatör sistemini 27 ayrı deforme ediciyi kapsayacak şekilde genişletti ve artık ZBrush 5 yerine yıllara göre olacak sürümleri kullanacak. ZBrush 4R8 den sonraki […]
Beklediğimize değdi. V-Ray sahnelerini gerçek zamanlı hale getirmeniz için Chaos Group Epic Games ile yaptığı ortaklık neticesinde V-Ray sahnelerinizi doğrudan Unreal Engine içinde görüntüleye bileceksiniz. Daha önce konu ilgili haberi burada yapmıştık. Artık 3ds Max, Maya ve SketchUp’tan V-Ray sahnelerini doğrudan Unreal Editor’a getirebileceksiniz. Işın izlemeli foto gerçekçi görüntüler ile Unreal’da oyun motoru uzmanı olmanıza […]
Crytek firmasının video oyun dünyasına karşı elinde bulundurduğu en büyük kozu olan Cryengine adlı oyun motorunun son olarak da FIFA serisinde karşımıza çıkmıştı. Yeni sürümü Cryengine 5.5 dün Game Developers Conference 2018 (GDC) konferansında tanıtıldı. Diğer bir yandan CryEngine 5.5 ile oyun geliştirmek isterseniz, Crytek tarafından 10 dersten oluşan bir kurs verecek. Ve bu kursun […]
1- Sizi tanımayan arkadaşlar için Serkan Özdoğan kimdir? 1986 Ankara doğumluyum. 2008 İktisat mezunuyum. Evliyim ve bir de küçük kızım var. Memur bir ailenin lojmanlarda büyüyen çocuğuyum. 14 sene profesyonel hentbol hayatım oldu. Daha üniversitedeyken ticaret hayatıma başladım. İlk önce Organizasyon işleriyle başladım. Arkasından “Başkent Oyun Atölyesi” adında bir sahne açtım. Butik bir sahneydi ve […]
Autodesk, 3D modelleme ve animasyon yazılımının bir sonraki güncellemesi olan 3ds Max 2019’u duyurdu ve bugün piyasaya sürecek. Güncelleme yeni bir Prosedürlü Gelişmiş Ahşap haritası ve spline şekillerini birleştirmek için bir Shape Booleans sistemi ekledi. Şirket ayrıca, Allegorithmic, Cebas, Chaos Group, Ephere, iToo Software ve Otoy gibi önemli araçlar dahil olmak üzere bir hafta içinde 3ds […]
Dünya üzerindeki her dört CG sanatçısının biri düşük ücret aldıklarına inanıyor. Yada piyasa da bolca duyduğumuz yüz liraya mutfak çizimcileri gibi olmamak için yazıyı okumaya devam edin edin ve konsept sanatçısı Eliott Lilly’nin CG dünyasında daha iyi bir maaş görüşmesi ve maddi getiri için 10 kariyer ipucuna birlikte göz atalım. Son zamanlardaki bir endüstri araştırmasına […]
Axis Animasyon çevre sanatçısı Wojciech Piwowarczyk, Gumroad mağazasıyla 200’ün üzerinde yüksek çözünürlüklü foto taranmış yaprak dokusunu piyasaya sundu. 26 ayrı farklı varlık paketinden oluşan şet, geniş yapraklı ağaçlardan sonbahar yapraklarına ve eğrelti otuna kadar bir çok setten oluşuyor. Her doku paketi 4,096 x 4,096 piksel çözünürlükte olup albedo, normal, parlaklık, displacement, translucency ve opaklık haritaları içeren […]
Çizim tableti ve uygun bir yazılımla bende yaparım diyebilirsiniz. Belkide aklınıza ilk olarak Photoshop gelmiştir. Ama bu çalışmalar paint ile yapılmış desek belki ilginizi çekebilir. 15 yıllık Microsoft Paint uzmanı Pat Hines Bill Gates portrelerinden huzur veren manzaralara kadar çeşitli konularda resimler yapıyor. Ortalama her eseri için 20 saate yakın zaman harcayan sanatçı katman mantığı […]
Dünyanın en prestijli fotoğraf ödüllerinden Sony Fotoğrafçılık Yarışması’nde ilgili bölümleri kazananlar belli oldu. Yarışma Proffesional, Open, Youth ve Student Focus olmak üzere 4 kategoriden oluşuyor. Sony Dünya Fotoğrafçılık yarışmasında bu yıl belirlenen yeni hibe programı ile fotoğrafçılara tercih ettikleri fotoğraf projelerinde kullanmaları için her biri 7 bin ABD Doları tutarında çok sayıda hibe sağlayacak. Ayrıca, […]
Vergi cenneti ülkemiz de katma değer vergisi (KDV) yeni düzenlenen kanun tasarısı ile artık oyun geliştiricilerden alınmayacak. Katma Değer Vergisi Kanunu’na dair değişikleri öngören kanun tasarısı, yakın zaman önce TBMM’ne sevk edilmiş ve KDV tahsilinde kökten bir değişiklik yapılması önerilmişti. Konu ile ilgili yazılı açıklama yapan Maliye Bakanlığı, birçok farklılık getirecek yeni düzenlemelere açıklık getirdi. Konu […]
Unreal Engine 4 projelerinizde ücretsiz kullanabileceğiniz parçalanmış araba modelleri ile oyununuzu çok farklı bir atmosfere dönüştürebilirsiniz. Buraya tıklayarak sanatçı Dries Deryckere’ın resmi Gumroad sayfasından ücretsiz indirebilirsiniz. İçerik biraz eski tarihli olsa da bana göre öğrenilmeyen bilgi yenidir 🙂 Ayrıca illa parçalanmış arabaları projelerinizde kullanmanız gerekmiyor, eğer bu konulara merakınız var ise darbeler sonucu arabadaki deformasyonların […]
Yaklaşık 10 yıldır Marvel ile bir çok projeye imza atan ve son olarak Black Panther filmi için fütüristik teknoloji arayüzleri ve cihazlar üreten Perception şirketiyle tanışın. Perception en çok dikkat ettikler şeyin gerçeklik olduğunu açıkladı. Bu gerçeklik konusunda şirketin kurucu ortağı Jeremy Lasky “Marvel ile en çok konuştuğumuz şeylerden biri de hangi noktada durmamız gerektiği.” sorusu […]
CV-4D to UE4: Cinema 4D ve Unreal Engine 4 arası bağlantı yapan Cinema 4D’den Unreal Engine 4’e oyun varlıklarınızı aktarma sürecini büyük ölçüde basitleştiren bir eklentidir Bu iki eklenti kurulduktan sonra, Cinema 4D sahnelerinizi doğrudan Unreal Engine 4’e aktarabilirsiniz; doğrudan Cinema 4D’den bir düğmeye basarak. C4D’den UE4’e nesneleri Kes ve Yapıştır yapabilirsiniz hemde materyaller ile […]
Unity Teknolojileri ProBuilder tasarlamak için etkinleştirmek basitleştirilmiş poli modelleme düzenleme asseti pro builderi satın aldı. Bu eklenti ile Unity arayüzünde modelleme, spline düzenleme, prosedürel şekiller ve UV düzenleme ve daha fazlasını yapabileceğiniz bir eklenti. İlk etapta 2018.1 sürümüyle Unity’e entegre edilecek olan eklenti zaman geçtikçe geliştirilecek ve yeni özelliklere kavuşacak. Daha Polybrush ve ProGrid de Unity’e […]