Son Yazılar

Framestore ve Efsane Efektleri: Kral Arthur

7 sene önce

Görsel efekt firması Framestore tarafından hazırlanan toplamda 437 plan üzerinde dev filler, sihirli yılanlar ile firmanın sanat departmanı önemli sahneler için güzel bir iş çıkarmış. KRAL Arthur için Ortaçağ İngiltere’sine yapılan yolculuğu merak ediyorsanız yönetmenliğini Guy Ritchie’nin yaptığı film için sizi şöyle alalım. Londra sokaklarında büyümüş Arthur (Charlie Hunnam), saplandığı yerden efsanevi kılıç Excalibur’u çıkarana […]

Sedat Açıklar 2017 Demoreel

7 sene önce

Cem Yılmaz’ın yeni filmi Arif ve 216′da 216 karakterini de tasarlayan sanatçının kıdemli ışık ve render sanatçısı Volkan Kaçar ile de bir çok ortak çalışması mevcuttur. Şu anda İstanbul menşeli ICONIC firmasında sanat yönetmenliği görevini üstlenen Türk karakter artist Sedat Açıklar 2017 demoreeli için sizi şöyle alalım. 

FGA Mimarlıktan Lumion Eğitimi

7 sene önce

Dünyanın en büyük 100 mimarlık şirketinden 61‘inin Lumion’u tercih ettiği günümüzde mimari görselleştirmenin animasyon alanıyla ilgilenenlerin yakından bildiği Lumion programı için FGA mimarlık 19-27 Ağustos tarihleri arası eğitim düzenliyor. Bu eğitim ile katılımcılar kısa süre içerisinde üst kalitede görseller ve animasyonlar oluşturabileceği yetileri kazandırmayı hedefleyen bir eğitimdir. 6 kişilik gruplara özel 4 saat x 4 […]

Timuçin Özger 2017 FX Reel

7 sene önce

Birçok Holywood yapımında görev almış olan görsel efekt takım lideri yerli gururumuz Timuçin Özger 2017 FX reelini yayınladı. Şu anda MPC görsel efekt firması bünyesinde kreatif işlere imza atmayan devam eden sanatçının görev aldığı bazı filmler: Mummy, Ghost In The Shell, X-Men Apocalypse, The Expendables 3, Olympus Has Fallen…  

Adobe Art Makers’da Türk Sanatçı

7 sene önce

Kabaca görsel manipülasyon, video işleme ve 3B modelleme diye üç ana gruba ayırdığımızda tasarım süreci aslında o kadar da karmaşık olmadığı hissini uyanıyor. Ancak fark hayal ettiklerimiz ve bunları doğru yazılımlarla uygulayabildiğimiz zaman ortaya çıkıyor. Kreatif sanat yönetmeni Şakir Yıldırım, öğretici unvanıyla Adobe’nin başlattığı Art Makers projesinde 3 sanatçıdan biri oldu. 26 Temmuz’da yayınlanan rehberle Şakir […]

Unreal Engine 4 için V-Ray Pek Yakında

7 sene önce

Mimari görselleştirme ile uğraşan sanatçıların yakından tanıdığı V-Ray render motoru Unreal Engine 4 için geliyor. Konu hakkında .vrscene dosyasının UE4’e aktarılması, Sahnenin UE4’te oluşturulması, .vrscene dosyalarının dışa aktarımı ve lightmass’ı atlamak için VRayMtl materyali kullanılacağı gelen bilgiler arasında. Chaos Grubu’nun kurucularından Vlado Koylazov SIGGRAPH 2017’de Vray’i Unreal Engine 4‘e entegrasyonu hakkında güzel bir sunum yaptı.

Ücretsiz 5K Texture Paketi

7 sene önce

Serbest çalışan 3D konsept CG sanatçısı  Miloš Belanec  Gumroad hesabında şimdilik 4 part halinde 47 farklı bedava texture paylaştı. Sanatçının üstteki “The Last Train Ride” isimli, yapımı 2 ay süren çalışmasında 2 ve 4 nolu paketlerdeki textureler ile hazırlandı. Foto gerçekçilikten ziyade sanatsal bir görselliğe önem veren sanatçının bu çalışması 22 milyon poligonlu bir sahne olup […]

Render için PC Tavsiyeleri

7 sene önce

Render, animasyon ve görselleştirme işleriyle uğraşan herkesin kafasına takılan en büyük sorulardan biride nasıl bir sistem kurmalıyım sorusudur. Bu aydan başlayarak ekonomik açıdan en ideal render bilgisayarı tavsiyelerini giriş, orta ve üst seviye sistemler olarak her ay sayfamızda bulabileceksiniz. Ekonomik durumunuza göre bu sistemlerden herhangi birini tercih etmeniz size uzun süre donanım sıkıntısı çektirmeyecektir. Render sistemleri […]

Farid’in Yaşam Şişeleri

7 sene önce

Masadaki çizikler, şişelerdeki tozlar ve pürüzler gibi bir çok ayrıntıya sahip bu mükemmel çalışma Vray sertifikasına sahip 3D sanatçı Farid Ghanbari tarafından yapıldı. Aydınlatma için pek çok referans ve gerçek ışık davranışını inceleyen sanatçının “Bottles of life” isimli çalışmasının yapım aşamalarını aşağıdan izleyebilirsiniz. Sanatçı Farid bu çalışmasıyla uluslar arası render servisi RebusFarmda Temmuz ayında ayın […]

Arkanıza Yaslanın Sanatın Tadına Varın: Attraction

7 sene önce

Main Road Post stüdyosundan Mikhail Lesin’in Los Angeles’ta düzenlenen SIGGRAPH 2017 etkinlikleri kapsamında Attraction (Çekim) filmi için VFX aşamalarını derinlemesine açıklıyor. 1 yıl gibi bir sürede 50 kişilik bir ekiple CGI aşamalarının çoğunda Houdini ile çalışan ekip otantik bir şehir nasıl üretiriz, sonra yok ederiz gibi bir çok soruya cevap veriyor. Konuşmanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz. […]