Art of CGI  25 Ekim 2017   Ana Sayfa/Yazılım Haberleri  

FStorm Render ve Dava Süreci

3 sene önce

FStorm Render ve Dava Süreci hakkındaki bu yazımızda FStorm nedir ve FStorm ile OctaneRenderin arasında devam eden dava sürecine kısaca bir göz atacağız.

FStorm Render Nedir?

Öncelikle şunu belirtmekte fayda var FStorm render ekran kartıyla çalışan GPU tabanlı bir render yazılımıdır. Octane ve Redshift gibi güçlü rakipleri olan yazılım malesef AMD kartlarında çalışmamaktadır.Ve diğer GPU tabanlı yazılımlarda olduğu gibi arttırımlı ekran kartı kartı hafızasını kullanamaz. Örnek verecek olursak 2xGTX 1080 ekran kartınız var ise size 16 GB bir kart hafızası kazandırmaz sadece 8 GBlık kısmı olan tek GTX 1080’i kullanırsınız. Ama cuda hesaplamalarında 5120 gibi piyasa şartlarının bayağı üzerinde bir değer ile renderlarınızı alırsınız. FStorm’un olağanüstü yeteneklerini gösteren aşağıdaki CG animasyonu sizi fstorm’a hayran bırakmaya yetecektir.

FStorm’u yazan Andrei Kozlov Hakkında

99-2005 yılları arasında Moskova Fizik Üniversitesinde okumuş ve 2003-2008 yılları arasında yaptığı CG sanatçılığı sektördeki sanatçıların ihtiyaçlarını öğrenmesine sebeb olmuştur. Ağustos 2011’de Refractive Software (Daha sonra OTOY tarafından satın alındı) şirketinde 3 aylık gibi kısa bir sürede 3ds Max için OctaneRender eklentisi tek başına hazırlamıştır. OTOY şirketinden 2014 sonlarında ayrılan Andrei daha sonra kendi FStorm yazılımını geliştirmiştir.

OTOY ile FStorm Render’ın Devam Eden Dava Süreci

Temmuz 2016 da OTOY (Octane’in şirketi ), kaynak kodlarını çaldığı gerekçesiyle FStorm’un kurucusu Andrei Kozlov’a Yeni Zelenda’da dava açtı. 3ds Max üzerinden yapılan benzerlik testlerinde 2 özellik haricinde Octane ile hiç bir benzerlik bulunamadı. OTOY’un bu iddiasını aşağıdan mahkeme kayıtlarında gözüktüğü şekilde daire içine alınmış halde görebilirsiniz. OTOY’a karşılık Andrei savunma olarak çoğu modern görüntü oluşturucunun (render motorunun) yapısı ve parametreleri benzer olduğunu söylemiştir. Bunu içinde aşağıda Resim 3 de gibi Scanline Render ile V-Ray’in benzerliğini göstermiştir.

fstrom resim

fstrom resim

Daha sonra Otoy, FStorm Render uygulamasının tersine mühendislik yöntemiyle kaynak kodlarına ulaşarak kullanıcı sözleşmesini ihlal etmiştir. Ve yine aşağıda resimde gözükeceği üzerine kanıt olarak aynı isimli .dlr dosyalarını gösteren OTOY’a Andrei kullanıcı sözleşmesini ihlal ettiğini gerekçe göstermiş ayrıca FStorm’un 10 kat daha düşük kaynak dosyası oluşturmasını da onun daha üstün bir yazılım olduğunu savunmuştur. (Resim 1 de kullanıcı sözleşmesini Resim 2 de OTOY’un kanıt olarak .dlr  olarak gösterdiği dosyaları görebilirsiniz.)

İddialardan ve savunmalardan da gözüktüğü üzere OTOY .dlr dosyalarında ve Octane arayüzünde ki benzerliklerinde açtığı davaya Andrei her zaman tutarlı cevaplar vermiş ve bunun içinde diğer firmalara ait V-Ray ve Scanline Renderi örnek göstermiştir. Ayrıca OTOY’un FStorm’un kaynak kodlarına ulaşmak için tersine mühendislik yöntemini kullandığınıda unutmamak gerek.

Konunun takibini yapmaktayız ve gelişmelerden siz değerli okuyucularımızı ülkemizde alanında tek olan sitemiz üzerinden zaman zaman bilgilendireceğiz. Bize destek olmak için tek yapmanız gereken sol alttaki butonlardan beğendiğiniz içerikleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşmak.

 

İçeriği Sosyal Medyada Paylaşmak İster misiniz?

Art of CGI Yazar Notu:

“FStorm Render ve Dava Süreci” için bir cevap

  1. İhsan dedi ki:

    Güzel yazı tebrikler, kafama takılan Andrei neden bu kadar şeyi yapıp ta arayüzü Octane Rendera benzer yapmış ayrı bir konu. Fstorm gerçekten şu anda süper gidiyor, önü inanılmaz açık..bu işten mutlaka çıkacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir