Son Yazılar

V-Ray 4 Geliyor

7 yıl önce

Söylentilere göre muhtemelen ismi V-Ray 4 olacak yeni sürümü geliştirme sürecinde Chaos Group bugün bloğunda paylaştığı yazısında, yeni sürümde olabilecek özelliklere değindi ve 3ds Max için bir beta deneme sürüm yayınladı. Yeni sürümde olacak özelliklerden özet halde aşağıda bahsettik ve indirme linkini paylaştık. Tüm yazıya ulaşmak için burada buyurun. Chaos Group,V-Ray 3.0’ın piyasaya sürülmesinden bu […]

Stingray Oyun Motoru İçin Yolu Sonu

7 yıl önce

Unreal, Unity, CryEngine gibi indie oyun geliştirme piyasasında oldukça popüler olan oyun motorları arasına geçen yıl Amazonun Lumber Yard’ı ve Autodesk’in Stingray’de katılmıştı. Bugün gelen üzücü habere göre Stingray’in artık ayrı bir ürün olarak satılmayacağını açıkladı. 8 Ocak 2018’den itibaren, kullanıcılar yeni lisansları yenileyemeyecek veya satın alamayacak. Ancak fonksiyonellik olarak 3ds Max ve Maya LT’ye […]

Unity için Octane Rendera Merhaba Deyin

7 yıl önce

Unity Technologies, Otoy’un GPU tabanlı OctanceRender yazılımını artık Unity için kullanılabileceğini açıkladı. Bu entegrasyon, kullanıcıların Unity’nin zaman çizelgesini, sinema makinesini  (cinemachine) ve oynatma modunu kullanarak içerikler üretmenize olanak tanıyacak. Oluşturulan animasyonlar ve hareketsiz görüntüler de çıkartabileceğiniz Unity için Octane oyun meraklılarına hayırlı olsun diyelim. Buna ek olarak, oyun dünyasını canlı olarak render’da görüneceği şekilde gösteren […]

Artısıyla Eksisiyle Lumion 8’i İnceliyoruz

7 yıl önce

FGA Mimarlık kurucularından sayın Gürdal Atlamaz beyefendinin teklifleri üzerine devrim niteliğindeki yeni Lumion 8’i bir hafta deneme şansımız oldu. Türkçe dil desteği de olan yazılım bu sürümde yepyeni özellikler ile geldi. Bunlardan ve deneyimlerimizden aşağıda ayrıntılı şekilde bahsedeceğiz. Öncelikle şunu belirtelim başlıkta eksiği yazmış olsam da dişe dokunur bir eksiği yok. Şunu da bilmekte fayda […]

BMW mi? iMac mi?

7 yıl önce

Apple tarafından Haziran ayında düzenlenen WWDC 2017 etkinliğinde duyurusu gerçekleştirilen iMac Pro uzun bir bekleyişin ardından nihayet satışa sunuldu. Sektördeki herkes için hızlı render büyük istek. Bunun içinde Intel Xeon tarzı iş istasyonu toplama sistemler yada Hp, Dell, Boxx gibi iş istasyonu tercihleri kullanıyoruz. Birde AMD tarafında Epycn çözümleri var ama ülkemizde neredeyse hiç kullanılmıyor. Apple kullanıcıları için ilk […]

Ensar Dereli’den Cyborg Animasyonu

7 yıl önce

Freelance Grafik Artist Ensar Dereli tamamen kendinin yaptığı “Cyborg” animasyonunu paylaştı. Daha önce burada haberini de yaptığımız Maya 2018 eğitim seti çekmeye başlayan Ensar Dereli’nin diğer eğitim videoları için buradan Youtube kanalına ulaşabilirsiniz. Modelleme ve Animasyonlar: Maya 2018 Doku ve Sculpt: Mudbox 2017, Substance Painter 2, Photoshop Post Prodüksiyon: After Effects yazılımlarını kullanan sanatçının animasyon filmini aşağıdan […]

Kingsman’daki Full CG Ormana Yolculuk

7 yıl önce

Altın Çember adlı bir suç organizasyonu için çalışan Poppy (Julianne Moore), Kingsman karargahını ve Kingsman terzi dükkanını yerle bir edince Eggsy (Taron Egerton), Amerika Birleşik Devletleri’nde kendilerine çok benzer bir örgüt olan Statesman’dan yardım ister. Amerikalılar ve Britanyalılar, ortak düşmanlarını alt edebilmek için birlikte çalışmaya başlarlar. Tabi bizim konumuz filmin konusu değil. 🙂 Filmde Poppy […]

CG’nin Gücü Adına: Mr. Hand

7 yıl önce

Aşağıda izleyeceğiniz çalışma CG ve Karakter Artist Chris Jones tarafında yapılmış Mr. Hand isimli çalışmadır. Yazılımların sadece birer araç olduğunun belkide en güzel örneklerinden biri olan bu çalışma için sanatçı ZBrush ve LightWave kullanmış. [Her geçen gün büyüyen ilhamlık çalışmalar arşivimize BURADAN ulaşabilir ara ara güncellenen CG ve 3D çalışmanın tadına varabilirsiniz.] Bu çalışmayı efsaneler kategorisine almasaydık kim […]

LightWave 2018 için Sayılı Günler Kaldı

7 yıl önce

NewTek firması, 3D modelleme ve animasyon yazılımının uzun zamandır beklenen yeni sürümünün LightWave 2018’i 1 Ocak 2018’de yayınlayacağını açıkladı. Tarihin tozlu sayfalarına gömülmek üzereyken son anda atağa kalkan LightWave bildiğiniz üzere 2015 yılından beridir yeni sürüm çıkarmıyordu. Güncelleştirme, yeni bir PBR materyal ve hacimsel oluşturma sistemi ve 3ds Max stili değiştirici (modifier) ile gelecek. Buradaki […]

Sedat Açıklar ile Röportajımız

7 yıl önce

Organik ve karakter modelleme konularında uzman, Cem Yılmaz’ın son filmi Arif V 216’daki 216 karakterini de hazırlayan 3D Artist Sedat Açıklar ile yaptığımız röportaja geçmeden önce sanatçının sitesine buradan ulaşarak eserlerini inceleyebilirsiniz. Ayrıca sanatçıyı sosyal medyada takip etmek isterseniz şöyle buyurun. Behance, Youtube, Artstation. Her şeyden önce, bizimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederiz. 1- Sizi tanımayanlar için Sedat […]

Adam Yapmış Beyler, Dağılın

7 yıl önce

Mimari görselleştirmeci Csaba Banati tarafından Evermotion Editor Choice ödülünü alan Waiting for Nothing (Boşuna Beklemek) çalışması ile tanışın. [Her geçen gün büyüyen ilhamlık çalışmalar arşivimize buradan ulaşabilir günlük en az 3 adet CG ve 3D çalışmanın tadına varabilirsiniz.] Macaristan’ın Budapeşte kentinde yaşayan ve uluslararası ödüllü MIR stüdyosunda çalışan sanatçının bu eseri çoktan efsaneler kategorisinde yerini aldı. Sanatçının Artstation […]

İnan Arslan ile Röportajımız

7 yıl önce

Yılların 3ds Max eğitmeni ve 3D İmparatorluğu forumunun kurucusu CG Artist İnan Arslan ile yaptığımız röportaja aşağıdan ulaşabilirsiniz. 1- Sizi tanımayan arkadaşlar için kendinizden biraz bahsedebilir misiniz? İnan Arslan Kimdir? 1979 İstanbul doğumluyum. 2004 senesinde İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Halen İnşaat ve gayrimenkul sektöründe çalışmaktayım. 2- 3D İmparatorluğu forum sürecinde günümüze kısaca bir özet geçebilir […]

Crytek Kendi Kripto Parasını Üretecek

7 yıl önce

Geçtiğimiz aylarda mali sıkıntılar çekse de oyun dünyasının ve oyuncuların çok yakından tanıdığı ve üç Türk kardeş Avni, Cevat ve Faruk Yerli kardeşler tarafından kurulan Crytek, sektörde adından sıkça söz ettiren firmalardan biri. Bu aralar VR teknolojisi üzerine yoğunlaşan firma bu alanda Climb ve Hunt: Showdown isimli 2 oyun yaptılar. VR dan sonra şimdi de […]

Maya Kas Simülasyonu: Ziva VFX

7 yıl önce

Geçtiğimiz günlerde çıkan Ziva VFX, yazılımının yeni sürümü Ziva VFX 1.1 Ziva Dynamics firması tarafından bugün duyuruldu.  Maya için cilt ve kas simülasyon eklentisi olan Ziva kasların etrafına doku sargısı koymak ve simülasyon performansını artırmak için kullanılan bir Maya eklentisi. Yumuşak dokuların kararlı ve doğru simülasyonlarını oluşturmak için güçlü bir araç olan Ziva büyük boyutlu deformasyonlarda […]

Bir Unity Mucizesi: ADAM Serisi

7 yıl önce

Özellikle bağımsız oyun geliştiricilerin en çok tercih ettiği oyun motorlarından biri olan Unity ile hazırlanan ADAM, oyun motorlarının gücünü ortaya seriyor. İlk zamanlarında genellikle tarayıcı üzerinde çalışması ile ün kazansa da, zaman içerisinde ciddi bir evrim geçirip, CryEngine ve Unreal Engine gibi büyük oyun motorlarına ciddi anlamda rakip oldu. Son iki serisi Dünyaca ünlü yönetmen […]