Son Yazılar

2021 V-Ray Showreel Yayınlandı

3 sene önce

Bulgaristan merkezli görselleştirme sektörü ile içli dışlı herkesin bildiği V-Ray render motorunu kullanan görselleştirme ve oyun stüdyolarının kolajından oluşan 2021 yılına ait çalışmaların kısa tanıtım videosunu izlemek için sizi şöyle alalım. Reel’de çalışması kullanılan stüdyolar ise şunlar: a52 / Elastic / Ambassadors / Artjail / ASILE / Bipolar Studio / Blur Studio / Bottleship VFX […]

Matrix 4 Fragmanı Sizlerle

3 sene önce

Bir efsane geri dönüyor. Olduğu gibi bir efsane olarak kalmalı mıydı yoksa bu film çıtayı daha da mı yükseltecek bunu zaman gösterecek ve bunun için Aralık ayını beklememiz gerekiyor. Sözü fazla uzatmadan sizi şöyle alalım. Keanu Reeves’ı bir kez daha Neo rolü ile izleyeceğimiz filmde ana seride trinity karakterine hayat veren Carrie-Anne Moss da başrol […]

Adobe Frame.io’yu Satın Aldı

3 sene önce

Videonun altın çağındayız. Abartılı eğlenceden ilham verici sosyal medya kısa filmlerine ve müşterilerinizle bağlantı kuran videolara kadar her türden video içerik oluşturmayla ilgileniyorsanız size iyi bir haberimiz var. Adobe sektör lideri bir video işbirliği platformu olan Frame.io’yu satın aldı. Frame.io’nun ne iş mi yapar? Bulut tabanlı bir platform olan Frame.io bir video prodüksiyonunda yer alan […]

Zynga, Türk Forgerhero ve ByteTyper’ı Satın Alıyor

3 sene önce

Daha önce Peak Games, Gram Games ve Rollic Games’i bünyesşne katan ABD merkezli mobil oyun stüdyosu Zynga şimdi de bir başka Türk oyun şirketini almaya hazırlanıyor. Zynga şimdi de Forgerhero ve iştiraki ByteTyper’ı Zynga’nın ana hissedarı olduğu Rollic üzerinden yapacak olan Zynga, böylelikle bu iki oyun stüdyosu dolaylı olarak Zynga çatısı alında faaliyet gösterecek. Devralma […]

Unreal Engine 5 ile 10 Milyar Poligonlu Sahne

3 sene önce

Gary Freman adlı bir geliştirici, Unreal Engine 5 ile köpeğinin olduğu 10 milyar poligonluk bir UE sahnesi ortaya çıkardı.Ionized Games Baş Geliştiricisi Gary Freman tarafından oluşturulan nanit teknolojisine sahip olan sahne tam tamına 10 milyar poligon içeriyor. Geliştirici, yatağında uyuyan köpeğinin 122 fotoğrafını çekip bunları Reality Capture’a yükledi ve ortaya 10 milyon poligon içeren köpeğinin […]

Amazon, MGM Stüdyolarını 8.45 Milyar Dolara Satın Aldı

3 sene önce

Bildiğiniz gibi geçtiğimiz günlerde Amazon, MGM’yi satın aldığını resmi olarak açıkladı. Bu satın alımın sonucunda Amazon’un video akış platformu Amazon Prime Video’ya birçok içerik eklenecek. Amazon, 8.45 milyar dolarlık bir anlaşmayla başta “James Bond” filmleri olmak üzere pek çok kayda değer yapımın haklarını elinde bulunduran MGM stüdyolarını satın aldı. Hollywood’un en eski film stüdyoları arasında […]

Epic Games Artstation’ı Satın Aldı

3 sene önce

Vee artık ArtStation bir Epic Games ailesi üyesi. “Birlikte, dünya çapındaki içerik oluşturucu topluluğunun gelişimini ve büyümesini hızlandıracağız bir ortaklık ile, hem Epic’in hem de ArtStation’ın içerik oluşturucuları geliştirmek için araçlar ve platformları güçlendirme misyonunun altını çiziyor.” açıklamasını yapan Artstation CEO’su Leonard Teo 2014’te sahneye çıkan Artstation başarı yolundaki yükselişine vurgu yaptı. Ayrıca Unreal Engine […]

Mimari Görselleştirmede Kış Çalışmaları

3 sene önce

Türk CG artist ve Mimar Cihan Özkan Dünya çapında yaptığı çalışmalar ile adından sıkça söz ettirerek bizleri gururlandırıyor. Yıllardır bu sektörde olan ve belkide hemen herkesin adını bir kere olsa da duyduğu sektör emektarının Youtube kanalı açtığını daha önce sizlerle paylaşmıştık. Sanatçının Youtube üzerindeki ücretsiz derslerine BURADAN ulaşabilirsiniz. Yine Cihan Özkan deyince karlı puslu sanat […]

Dış Cepheler için Mükemmel İç Mekan Efektleri

3 sene önce

Bu olay özetle ne derseniz. Özetle tüm iç mekanın tek poligon olması diyebiliriz. Yani parallax şekilde kodlanmış OSL shader destekleyen render motorlarında kullanılabilen yeni nesil çok güzel ve etkili bir çözüm. Dış cephe renderları alırken iç mekana mobilya, mağaza ekipmanı vs. döşemekten yorulduysanız bu tam size göre. JIWindowbox script kodlama yöntemiyle fake iç mekanları farklı […]

3ds Max 2022 Yayınlandı

3 sene önce

Autodesk, 3ds Max 2022’nin piyasaya sürüldüğünü duyurdu. Yeni özellikler, Slice, Symmetry ve Relax modifiyerinin yenilenmiş sürümlerinin yanı sıra Smart Extrude araçlarında yararlı geliştirmeler içeriyor. Smart Extrude aracının iki yeni işlev kazanmasıyla içe doğru extrude yaparken, artık boolean çıkarmaya benzer şekilde bir delik oluşturmak için zıt yüzleri kesmek, silmek ve dikmek mümkün hale geldi Tersine, dışarı […]